صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۱
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۲۴۸

تشدید اعتراضات ضدصهیونیستی در سراسر آمریکا

در ادامه گسترش موج اعتراضات ضد صهیونیستی در شهر‌های سراسر آمریکا، معترضان به خیابان‌های شهر شیکاگو ریخته و تقاطع مهمی را در این شهر بزرگ مسدود کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، موج اعتراضات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شهر های آمریکا بیش از پیش تشدید شده و در این راستا انبوهی از معترضان در خیابان‌های شهر شیکاگو تظاهرات کرده و یکی از تقاطع‌های مهم در این شهر را مسدود کردند.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی «تروث اوت»، با وجود گسترش موج تظاهرات در محکومیت رژیم تروریستی صهیونیستی در بسیاری از شهرهای آمریکا این تظاهرات بازتاب چندانی در رسانه‌های جریان اصلی این کشور پیدا نمی‌کنند.

 

ایلی نیوول، عضو ارشد گروه یهودی ضد صهیونیستی «IfNotNow» و از سازمان‌دهندگان تظاهرات شیکاگو بیان داشت، خواستار آتش‌بس در اراضی اشغالی است. او حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه را «مجازات دسته جمعی که کمکی به امنیت هیچ کس نخواهد کرد» توصیف کرد.

 

ائتلافی از گروه‌های یهودی مخالف رژیم صهیونیستی تظاهرات شهر شیکاگو را سازماندهی کردند. در جریان این تظاهرات، ده‌ها تن از معترضان تقاطع مهمی را در شیکاگو برای مدت دو ساعت مسدود کردند که با حمله پلیس مواجه شدند.

 

با ادامه جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه و انتشار تصاویر دردناک این جنایات، اعتراضات ضد صهیونیستی به بسیاری از شهرها و ایالات آمریکا شامل مینیاپولیس، نیو اورلئان، سان فرانسیسکو، دنور، فیلادلفیا و ایلینوی گسترش یافته است. هزاران تن از این معترضان با تظاهرات در خیابانها خواستار آتش‌بس فوری در اراضی اشغالی شده‌اند.

 

در بروکلین هزاران نفر در حمایت از فلسطینی‌ها و برقراری آتش بس در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند که طبق گزارش رسانه‌های محلی بیش از 100 تن از آنها توسط پلیس دستگیر شدند.

 

معترضان در فیلادلفیا شدیدا از غرض ورزی رسانه‌های محلی در پوشش ندادن و کم اهمیت تلقی کردن تظاهرات آنها که با جمعیتی بزرگ در محل موزه هنر این شهر برگزار شد انتقاد کردند.

 

«منیره لوخاندوالا»، یکی از شرکت کنندگان در تجمع فیلادلفیا گفت: «این یکی از بزرگترین تظاهرات‌ها از سال 2020 تا کنون بود که من در آن شرکت کردم و مایه تاسف واقعی است که رسانه‌های محلی نخواستند آن را پوشش دهند.»

 

پلیس شهر مینیاپولیس اعلام کرد مشغول تحقیقات درباره حمله با خودرو به تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطین در روز یکشنبه در این شهر که به جراحت کسی منجر نشد، است.

 

به نوشته پایگاه «تروث اوت»، تجمعات کوچک و بزرگ در حمایت از فلسطینی‌ها و درخواست آتش‌بس در غزه علاوه بر شهر ها و کشورهای مختلف جهان در بسیاری از نقاط مختلف آمریکا از جمله در پردیس‌های دانشگاهی و آموزشی به اجرا در آمده‌اند.

 

با تداوم حمایت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران این کشور از رژیم صهیونیستی و کمک های چند میلیاردی واشنگتن برای صهیونیستها به رغم جنایات و خشونتهای ضد انسانی وحشتناک این رژیم، موج تجمعات و اقدامات اعتراضی از جمله کارزارهای ارسال نامه‌های شکایت آمیز در آمریکا و جهان ادامه دارند.

 

چند روز پیش گروهی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل در بیانیه‌ای به رهبران جهان نسبت به قصد صهیونیستها برای اجرای نسل‌کشی در فلسطین هشدار دادند.

 

این کارشناسان در این بیانیه نوشتند: «با در نظر گرفتن بیانیه‌های رهبران سیاسی اسرائیل و متحدانشان، اقدامات نظامی در غزه و تشدید دستگیری‌ها و قتلها در کرانه باختری، خطر نسل کشی علیه مردم فلسطین وجود دارد.»

 

بسیای از اعتراضات در آمریکا از سوی گروه‌های یهودی ضد رژیم صهیونیستی شامل « IfNotNow» و « Jewish Voice for Peace» از جمله در کنیسه‌ها و محله‌های یهودی نشین با هدف مخالفت با کمک‌های واشنگتن در حمایت از آپارتاید و اشغالگری صهیونیستها علیه فلسطین سازماندهی شدند.

 

گروه‌های تحت رهبری فلسطینیان شامل جنبش جوانان فلسطینی، جنبش ملی دانشجویان حامی عدالت در فلسطین و ائتلاف حق بازگشت فلسطین و دیگر گروه‌ها نیز برای برپایی تظاهراتی در روزهای آتی در واشنگتن دی.سی برنامه ریزی کرده‌اند./ فارس

نظر شما