صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۳۲۴

ترکیه: اسرائیل سال‌هاست خودسرانه عمل می‌کند

وزیر امورخارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای قطری‌اش ضمن انتقاد از اقدامات خودسرانه و خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تاکید کرد: اسرائیل باید بفهمد که در این شرایط به خواسته‌هایش نخواهد رسید.

به گزارش راهبرد معاصر. «هاکان فیدان» وزیر امورخارجه ترکیه امروز چهارشنبه، ۲۵ اکتبر در نشست خبری مشترک با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» همتای او و نخست‌وزیر دولت قطر درباره تحولات فلسطین صحبت کرد.

 

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، فیدان تاکید کرد: اسرائیل غیرنظامیان را در بیمارستان‌ها و مساجد هدف قرار می‌دهد، برای این وضعیت حدی مشخص کرد.

 

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: اسرائیل باید از این خطاهای خود برگردد، جنگ زمینی وضعیت را به یک صحنه قتل‌عام کامل تبدیل خواهد کرد.

 

وی در ادامه از سیاست تل‌آویو انتقاد کرده و اظهار داشت: اسرائیل سال‌هاست که انتقادات را نادیده گرفته و هر کاری که بخواهد را می‌کند؛ اسرائیل باید بفهمد که با خشونت و بی‌رحمی نمی‌تواند به خواسته‌هایش برسد.

 

فیدان تصریح کرد: آنانی که در پوشش همدردی، اسرائیل را به تداوم جنایات تشویق می‌کنند، در جرائمی که علیه مردم نوار غزه مرتکب می‌شود، شریک هستند.

 

وزیر خارجه ترکیه درباره رویکرد کشورش به تحولات فلسطین اذعان کرد: تلاش‌های ما بر دو محور یعنی جلوگیری از تعمیق بحران و عدم تکرار آن در آینده استوار است؛ بحران کنونی بسیار بزرگ است و تبعات سیاسی بزرگ‌تری در پی خواهد داشت، بنابراین حل‌وفصل سیاسی‌اش نباید به تاخیر بیافتد.

 

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر هم در این کنفرانس خبری مشترک، جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و اتخاذ سیاست کشتار جمعی را محکوم کرده و استاندارد دوگانه در رفتار با بحران غزه را رد و بر ضرورت آتش‌بس در غزه و توقف هدف قراردادن غیرنظامیان تاکید کرد./ فارس

نظر شما