صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۵
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۴۳۰

حماس: شاهد حماسه‌سازی دلاورانه حزب‌الله در برابر اشغالگران هستیم

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت که شاهد حماسه سازی دلاورانه مقاومت لبنان در برابر اشغالگران صهیونیست هستیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه چهارشنبه گفت که ما شاهد حماسه‌سازی دلاورانه مقاومت لبنان در برابر اشغالگران هستیم.

وی که با شبکه خبری المنار مصاحبه می‌کرد، گفت: «حزب‌الله در تمامی سطوح نظامی و سیاسی فعالیت دارد و این نبرد، نبرد آن‌ها نیز هست و هدف و سرنوشت ما یکی است».

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: «حمله جنایتکارانه صهیونیست‌ها منجر به تلفات زیادی در میان غیرنظامیان می‌شود و دشمن اطمینان خاطر دارد که دشمن غربی از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: «نبرد و سرنوشت ما در راه قدس یکی است و ما در این جنگ همواره در ارتباط هستیم و تمام دیدار‌ها با حزب‌الله علنی نمی‌شود. ما در روز نخست جنگ با سید دیدار کردیم».

العاروری گفت: «اگر دشمن زمینی وارد غزه شود، صفحه جدید و باشکوهی برای مردم ما باز خواهد شد و اشغالگران شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل خواهند شد».

در بحبوحه گزارش‌هایی که از هراس رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه خبر می‌دهند یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده اسرائیل درخواست واشنگتن برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه را پذیرفته است.

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، پنتاگون در تلاش است نزدیک به ۶ سامانه پدافند هوایی را در منطقه فعال کند. این سامانه‌ها قرار است از نیرو‌های آمریکا در برابر حملات راکتی و پهپادی در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان و امارات محفاظت کنند.

در حالی که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله زمینی به غزه است بسیاری از تحلیلگران از جمله در آمریکا به احتمال موفقیت این عملیات شک دارند.

روزنامه گاردین امروز در تحلیلی نوشته حمله زمینی به غزه به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد بسیاری از جوانان خشمگین فلسطینی برای پیوستن به این گروه ترغیب شوند.

علاوه بر این، حمله زمینی به افزایش روحیه ضد اسرائیلی در منطقه کمک خواهد کرد. روزنامه گاردین نوشته موضع نتانیاهو مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد را بدتر خواهد کرد. / فارس

نظر شما