صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۰۸۸

طوفان با سرعت ۲۹۵ کیلومتر کارائیب را درهم کوبید

طوفان موسوم به دوریان با  بادهایی به سرعت ۲۹۵ کیلومتر جزائر کارائیب و به ویژه باهاما را در هم کوبیده و زندگی را در این منطقه از میان برده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کوتاه مدتی پس از اظهار نظر جنجالی ترامپ مبنی بر حمله به طوفان‌ها با تسلیحات اتمی، طوفان دوریان با سرعتی قریب به ۲۹۵ کیلومتر به سواحل آمریکا نزدیک می‌شود.

 

پیش از این تصور می شد که این طوفان پس از جزایر باهاما ایالت فلوریدای آمریکا را در خواهد نوردید اما آخرین پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که این طوفان به سمت ایالت های کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی ایالات متحده در حال حرکت است.

 

طوفان ذکر شده در طول ساعت‌های اخیر سقف‌های ساختمان‌های زیادی را کنده و سیل گسترده‌ی در برخی مناطق باهاما را به راه انداخته است. برخی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی حاکی از خروش آب در مناطق مختلف و خانه‌های مخروبه است.

 

باهامای کشوری‌ست دربرگیرنده هزاران جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس که در شرق فلوریدا و در شمال کوبا قرار دارد.

 

هیوبرت مینیس نخست وزیر باهاما دستور داده مردم بخش‌هایی از جزیره گرند و جزایر آباکو را ترک کنند و گفته جان ۲۱ هزار نفر و ۷۳ هزار خانه در معرض خطر است.

 

گفته می‌شود «دوریان» دومین طوفان قدرتمندی‌ست که از سال ۱۹۵۰ به این سو در اقیانوس اطلس شکل گرفته‌است. انتظار می‌رود این طوفان "بی‌اندازه خطرناک" پس از حدود سی ساعت از باهاما عبور کرده و به سمت ساحل شرقی آمریکا حرکت ‌کند.

 

ساکنان باهاما که در مسیر پیش‌بینی شده طوفان قرار دارند محل را ترک کرده‌اند و مقامات هشدار داده‌اند که بلندی موج‌های این طوفان به هفت ‌متر برسد.

 

کارشناسان هواشناسی قدرت طوفان دوریان را تا روز شنبه، درجه چهار تعیین کرده بودند اما روز یک‌شنبه با رسیدن طومان به باهاما، کارشناسان قدرت آن را درجه پنج تعیین کردند.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، در فلوریدا اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

 

مرکز ملی طوفان آمریکا پیش‌بینی کرده طوفان دوریان در جزایر آباکو و جزیره گرند باهاما سبب "موج‌های مرگبار ناشی از طوفان، بادهای ویرانگر قوی و باران شدید با قابلیت سیل‌های مرگبار" شود.

 

در حال حاضر میلیون‌ها نفر در ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

نظر شما