صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۷
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۹۰۳

کشته شدن نظامیان اسرائیلی در درگیری با گردان‌های القسام

شاخه نظامی جنبش حماس خبر داد که در شمال نوار غزه با نظامیان صهیونیستی درگیر شده و شماری از آنان را به هلاکت رسانده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ گردان‌های عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- امروز یکشنبه خبر داد که با نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مقر نظامی «ایرز» واقع در شمال نوار غزه درگیر شدند.

القسام تأکید کرد که در جریان این درگیریها، چند خودروی نظامی صهیونیست‌ها در غرب این مقر نظامی آتش گرفت و شماری از سربازان داخل در آن نیز کشته شدند.

منابع آمریکایی می‌گویند که رژیم صهیونیستی به دنبال توقف حمله تمام‌عیار به نوار غزه و در عوض انجام حملات زمینی محدودتر است. درگیری‌های القسام با نظامیان صهیونیست نیز در همین راستاست.

رژیم صهیونیستی به شدت از انجام عملیات زمینی گسترده واهمه دارد؛ زیرا بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که غزه به گورستانی برای سربازان صهیونیست بدل خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت که نیرو‌های تل‌آویو جمعه برای آغاز «مرحله دوم جنگ» وارد نوار غزه شدند، اما او این اقدام را حمله توصیف نکرد. مقام‌های نظامی اوایل شنبه گفتند نیرو‌های اسرائیلی وارد بخش شمالی نوار غزه شده و عصر شنبه در آنجا مانده‌اند.

مقام‌های آمریکایی نیز به روزنامه نیویورک تایمز گفتند تاکنون تهاجمات به غزه توسط نیرو‌های زمینی اسرائیل کوچکتر و کمتر متمرکز از آنچه است که مقام‌های نظامی اسرائیلی در ابتدا برای آستین و سایر مقام‌های نظامی آمریکا توصیف کرده بودند.

وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ابراز نگرانی کرد و آن را تحولی خطرناک خواند. دوحه اعلام کرد عملیات زمینی در غزه تلاش‌ها برای آزادی اسرا را پیچیده کرده است؛ رژیم صهیونیستی تایید کرده ۲۲۹ نفر طی عملیات هفتم اکتبر حماس اسیر شده‌اند. / فارس

نظر شما