صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 31
کد خبر: ۲۱۱۲۶۱

کمک اطلاعاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی

اکونومیست فاش کرد هواپیما‌های آمریکایی در شرق مدیترانه اطلاعات رژیم صهیونیستی در خصوص غزه را تکمیل می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، وب سایت اکونومیست امروز سه شنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی در نوار غزه از یک گردان هواپیمای آمریکایی که در شرق مدیترانه گشت زنی می‌کند، کمک‌های اطلاعاتی دریافت می‌کند.

 

اکونومیست در توضیح قتل‌عام‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه نوشت: «تعداد کودکان کشته شده در غزه از تعداد کودکان کشته شده در تمام جنگ‌ها در هر یک از سه سال گذشته بیشتر است».

 

این روزنامه همچنین بر اساس تصاویر ماهواره‌ای تخمین زد که بیش از یک دهم منازل در غزه تخریب شده و بیش از ۲۸۰ هزار نفر بدون خانه باقی مانده اند که نمی توانند به آن بازگردند.

 

دیروز وب سایت آمریکایی اینترسپت فاش کرد که آمریکا یک پایگاه نظامی سری در صحرای نقب به عنوان پایگاه راداری هشدار اولیه ایجاد کرده است که به سایت ۵۱۲ معروف است. این پایگاه از مرز غزه حدود ۳۲ کیلومتر فاصله دارد.همچنین، این سایت در گزارشی که توضیح داد که اسناد دولتی در مورد ساخت این پایگاه مخفی آمریکایی «اشاره‌های نادری درباره حضور نظامی قابل توجه آمریکا در نزدیکی غزه ارائه می‌دهد».

 

اینترسپت اعلام کرد این سایت در قله کوهی در صحرای نقب که ۳۵۴ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، در حال ساخت است و بر اساس این گزارش، تسهیلات اسکان سربازان آمریکایی با هزینه اولیه حدود ۳۶ میلیون دلار در حال تامین است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما