صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 31
کد خبر: ۲۱۱۳۱۲

شناسایی باند پنج نفره سارقان اماکن خصوصی در تهران

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران گفت: با تلاش ماموران زبده کلانتری ۱۰۳ خیابان گاندی، باند پنج نفره سرقت منازل مسکونی شناسایی و متهم اصلی این باند دستگیر شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ کیومرث حسنوند روز سه‌شنبه اظهار کرد: ماموران تیم عملیات این کلانتری در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان نفت شمالی تهران بودند که گزارشی از سرقت منزل توسط باند سارقان دریافت کرده و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی و مشاهده دوربین‌های مداربسته مشخص شد سارقان با ۲ خودرو که شامل سه مرد و ۲ زن بودند در قالب باندی پنج نفره به سرقت از منازل محدوده گاندی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه پلاک یکی از خودرو‌ها شناسایی شد، تصریح کرد: یگان تجسس با همراه داشتن دستور مقام قضایی مبنی بر جلب متهم در محل حاضر و موفق به دستگیری یکی از متهمان شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران افزود: متهم اصلی این باند دستگیر شد و به بیش از ۲۰ فقره سرقت با همکاری همدستانش اعتراف کرد و دستگیری چهار متهم دیگر پرونده در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

سارق محتویات خودرو محله چیتگر در دام پلیس

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین بیان کرد: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله چیتگر و اطراف دریاچه، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۸۱ وردآورد قرار گرفت و ماموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند؛ در تحقیقات و بررسی‌های انتظامی هویت متهم شناسایی شد.

سرهنگ حسین مافی اضافه کرد: روز گذشته ماموران حین گشت‌زنی در محله چیتگر متهم را با همان مشخصات اعلامی در حال سرقت از خودروی پارک شده‌ای مشاهده کرده و فوری وارد عمل شدند؛ در یک عملیات غافلگیرانه متهم حین سرقت دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه از خودروی متهم ضبط، باند و یک عدد کالسکه کشف شد از انتقال خودروی وی به پارکینگ خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تجهیزات و لوازم خودرو در محله چیتگر اعتراف و اظهار کرده پس از سرقت لوازم را داخل کیسه‌های بزرگ پنهان کرده تا ماموران به وی شک نکنند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو از تحویل وی به همراه پرونده به مراجع قضایی خبر داد.

پایان راه جیب‌بُر در ایستگاه مترو بوستان گفتگو

در گزارش دیگری فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت عنوان کرد: به دنبال افزایش سرقت در ایستگاه‌های مترو موضوع به کلیه ماموران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهران اعلام و گشت‌زنی‌های هدفمند برای پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان افزایش داده شد؛ ماموران مستقر در ایستگاه مترو بوستان گفتگو به مردی که در حال پرسه‌زنی بی هدف در مترو بود مظون شدند.

سرهنگ عباس کرمی در ادامه با اشاره به اینکه ماموران متهم را در حال سرقت از شهروندی با استفاده از ازدحام جمعیت مشاهده و سریعا وارد عمل شده و او را دستگیر کردند، یادآور شد: در بررسی اولیه از متهم یک عدد تلفن همراه سرقتی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد؛ متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود و پنج فقره سرقت به روش جیب‌بُری در ایستگاه‌های مترو تهران اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. / ایرنا

نظر شما