صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۲۰۳۳

کاخ کرملین: سطح روابط روسیه و آمریکا به زیر صفر رسیده است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تشریح ضرورت تقویت روابط مسکو-واشنگتن، اظهار داشت: سطح روابط روسیه و آمریکا در حد صفر یا حتی زیر صفر رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیمیتری پسکوف روز یکشنبه به خبرنگاران روسی گفت: سطح روابط [مسکو-واشنگتن]در حد صفر یا حتی زیر صفر است. اما از آنجایی که هم ایالات متحده و هم روسیه مسئولیت ویژه‌ای در قبال ثبات جهانی و راهبردی دارند، باید به نحوی و در زمانی مناسب گفتگو‌ها را از سر بگیریم.

وی با بیان اینکه «آمریکا آغازگر وخامت روابط دو کشور بوده است»، افزود: [برقراری]تماس‌ها بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در صورتی ممکن است که تمایل و آمادگی متقابل وجود داشته باشد و در عین حال برای از سرگیری آن‌ها، باید شرایط خاصی محقق شود.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیشتر گفته بود: واشنگتن با سیاست‌های بی‌ملاحظه خود، روابط این دو کشور را به بن‌بست کشانده است.

وی با بیان اینکه ایالات متحده به تلاش برای درگیری مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه ادامه می‌دهد، گفته بود: واشنگتن به طور مداوم سیاست محدود کردن روابط دو جانبه را دنبال می‌کند.

آمریکا و کشور‌های غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

ایالات متحده همچنین بمب‌های خوشه‌ای، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده و تانک‌های آبرامز را در اختیار اوکراین قرار داده بود. /اسپوتنیک

مطالب مرتبط
نظر شما