صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۵۲

انتقاد دبیرکل عفو بین‌الملل از سکوت غرب در قبال مردم فلسطین

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل سکوت غرب در قبال بمباران نوار غزه و استاندارد‌های دوگانه در برخورد با اوکراین و فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اگنس کالامار روز یکشنبه در سخنانی استاندارد‌های دوگانه غرب را در قابل مردم غزه و اوکراین محکوم و تاکید کرد: چیزی که اکنون مشاهده می‌کنیم رفتار دوگانه غرب در برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: اگر غرب ادعا می‌کند مردم اوکراین از سوی دولت روسیه مورد تهاجم قرار می‌گیرند چرا در همین زمانی که غزه بمباران می‌شود، در مورد مردم فلسطین چنین موضعی ندارند؟ آن‌ها می‌گویند در غزه هیچ کاری نباید انجام دهید.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل اظهار داشت: استاندارد‌های دوگانه دولت‌های غربی تهدید بزرگ‌تری برای حقوق بشر محسوب می‌شود.

ارتش اسرائیل در روز‌های گذشته حملات خود را بر بیمارستان‌های نوار غزه افزایش داده که این امر منجر به شهادت بسیاری از بیماران و زخمی‌های این بیمارستان‌ها و همچنین کسانی شده است که به این مکان‌ها پناه آورده بودند.

طبق آمار‌های اعلام شده دستکم ۱۱ هزار و ۷۸ فلسطینی از جمله چهار هزار و ۵۰۶ کودک و سه هزار و ۲۷ زن در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. در همین حال، بر اساس آمار رسمی، تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر است. / ایرنا

نظر شما