صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۲۸۲
یادداشت حامد ابوالعز، تحلیلگر فلسطینی؛

یمن، کابوس بعدی رژیم صهیونیستی

گام‌ها و حملات ارتش دلاور یمن، آن‌گونه که برخی در ابتدا ادعا کردند، صرفاً پیام‌های نمادین نبود، بلکه تهدیدی جدی و خطرناک بود که رژیم صهیونیستی و آمریکا باید بیش از گذشته آن را در نظر بگیرند. یمن از هم‌اکنون به کابوس بعدی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به نظر می آید رژیم صهیونیستی تا زمانی که برای همیشه از جغرافیای فلسطین ریشه کن نشود، از کابوس حملات مقاومت رهایی نخواهد یافت. اکنون سرتیپ یمنی، یحیی السریع است که به ابوعبیده دیگری تبدیل می شود و صهیونیست ها با دیدنش بر صفحه تلویزیون به خود می لرزند و با دقت به سخنانش گوش می کند تا حقیقت اظهارات دروغین مقام های خود را دریابند.


تا دیروز کسانی که حدود 9 سال جنگ وحشیانه و ناعادلانه علیه مردم یمن به راه انداخته اند، توانایی تخریبی موشک های انصارالله را به سخره می گرفتند و می گفتند بُرد آنها به سرزمین های اشغالی نمی رسد. دولت نجات ملی یمن که به وسیله انصارالله اداره می شود، تنها دولت رسمی عربی بود که به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد و حملاتش به طور روزانه در حمایت از مبارزان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی ادامه دارد.

دولت یمن هرگز طفره نرفت و کسی را فریب نداد؛ مانند برخی کشورهای عربی نیستند که با ارسال کمک های بشردوستانه یا افتتاح بیمارستان های صحرایی در گذرگاه رفح به دنبال ساکت کردن مردمشان هستند


در حالی که اعراب با پول و ارتش خود که تنها زورشان به مردم کشورهایشان می رسد، نتوانستند هیچ جبهه ای علیه رژیم صهیونیستی بگشایند و تلاش های تصنعی آنها برای باز کردن دالان های هوایی برای کمک به مردم غزه بی فایده بوده، انصارالله در حال پرتاب موشک به سمت اراضی اشغالی است. تلاش اعراب برای بازکردن گذرگاه رفح فایده ای نداشت و در سایه همه این اقدامات، حملات موشکی انصارالله و مردم اصیل عرب یمن ادامه یافت و شبانه روز به سوی سرزمین های اشغالی پرتاب می شوند.


دولت یمن هرگز طفره نرفت و کسی را فریب نداد؛ مانند برخی کشورهای عربی نیستند که با ارسال کمک های بشردوستانه یا افتتاح بیمارستان های صحرایی در گذرگاه رفح به دنبال ساکت کردن مردمشان هستند؛ مردمی که به کشتار جمعی مردم فلسطین اعتراض دارند. موضع یمنی ها کاملاً واضح است، مردم و ارتش این کشور به صراحت گفتند، در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند و جبهه جدیدی در مواجهه با رژیم صهیونیستی باز می کنند.


بله! موشک های هدایت شونده نقطه زن یمنی بیش از یک هزار و 600 کیلومتر را به دور از حریم هوایی مصر و عربستان و از نقطه بسیار باریکی در خلیج عقبه طی می کنند تا به وسیله کشورهای عربی ساقط نشوند و به محل اصابت خود در سرزمین های اشغالی برسند و پیام حمایت از مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند. 


گام‌ها و حملات ارتش دلاور یمن، آن‌گونه که برخی در ابتدا ادعا کردند، صرفاً پیام‌های نمادین نبود، بلکه تهدیدی جدی و خطرناک بود که رژیم صهیونیستی و آمریکا باید بیش از گذشته آن را در نظر بگیرند.


دیروز آژیرهای خطر در ایلات به صدا درآمدند و پس از حملات یمنی ها با استفاده از پهپادها و موشک های بالستیک انفجارهای شدیدی در این منطقه رخ داد. سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی موفق به مقابله با پهپادها نشد و گمان می رود پهپادهای مهاجم خسارت های شدیدی به رژیم صهیونیستی وارد کردند. 


به نظر می رسد انکار رژیم صهیونیستی درباره متحمل شدن خسارت های جانی و مالی سنگین ناشی از تمایل نداشتن این رژیم به گشودن جبهه جدیدی در یمن باشد که می تواند برای صهیونیست ها گران تمام شود.

دیروز آژیرهای خطر در ایلات به صدا درآمدند و پس از حملات یمنی ها با استفاده از پهپادها و موشک های بالستیک انفجارهای شدیدی در این منطقه رخ داد


آمریکا نیز تلاش کرد آمادگی ارتش یمن را برای وارد شدن به مواجهه علنی با رژیم صهیونیستی و آمریکا محک بزند و به نظر می آید به خوبی فهمیده اند گشایش جبهه یمن به چه معناست؛ همان گونه که نیروهای ارتش یمن توانستند یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکایی «MQ9» را در حریم هوایی یمن ساقط کنند که نشان دهنده تحولی شگرف در ارتش این کشور است. آنها توانستند اقدامات خصمانه را بر فراز حریم هوایی یمن که بخشی از حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی توصیف می شود، خنثی کنند.


پس از گذشت بیش از 35 روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برای این رژیم و آمریکا مشخص شد ارتش یمن در حالت آماده باش کامل قرار دارد و حملات روزانه خود را علیه اهداف صهیونیستی-آمریکایی انجام می دهد. همچنین به نظر می آید هر دو طرف از پاسخ دادن خودداری کنند، زیرا از گشودن جبهه جدید در منطقه ای بسیار باز نگران هستند و یمن از هم اکنون به کابوس بعدی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

نظر شما