صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۴۵۹

آموزش نظامی اوکراینی‌ها توسط فرانسه و انگلیس

رسانه‌ها گزارش کردند که فرانسه و انگلیس آموزش هزاران نظامی اوکراین را برای مقابله با موج تازه حملات ارتش روسیه آغاز کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، متحدان غربی اوکراین از جمله فرانسه و انگلیس به برنامه‌های آموزشی که ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند، ادامه می‌دهند.

 

وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» روز دوشنبه نوشت، نیروهای اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های دشوار نظامی در یک پایگاه نظامی فرانسه قبل از اعزام به خط مقدم هستند. این برنامه فشرده چهار هفته‌ای با هدف آماده سازی نظامیان اوکراین برای دومین زمستان در دفاع برابر روسیه است.

 

به عنوان بخشی از ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا که یک سال پیش آغاز شد، فرانسه متعهد شده که امسال ۷۰۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش دهد. انگلیس نیز یک برنامه آموزشی برای ۳۰۰۰۰ نظامی اوکراینی در 17 ماه گذشته اجرا کرده است، رویه‌ای که از زمان جنگ جهانی دوم در انگلیس دیده نشده است.

 

یک نظامی ارشد فرانسه در این زمینه گفت: «نقش فرانسه در این برنامه های آموزشی دقیقا آموزش استفاده از سلاح‌ها و تجهیزاتی است که به اوکراین ارسال می‌شود، اما این همه ماجرا نیست.»

 

همزمان، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به اوکراینی‌ها هشدار داده است که برای حمله احتمالی روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشور آماده شوند.

 

در تازه‌ترین ارزیابی نظامی، مقام‌های نظامی اوکراین گفتند که نیروهای روسیه حملات خود را در شرق اوکراین تشدید کرده‌اند و نیروی هوایی این کشور نقش مهمی در دور تازه حملات روسیه بر عهده دارد.

 

فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت: «نیروهای روسیه تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری قلمروی نزدیک "باخموت"، آغاز کرده‌اند. روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌اند و در تلاش هستند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.»

 

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

 

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز بر این باور است که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد./ فارس

نظر شما