صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۴
  • سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲
  • Tuesday 14 November 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۶۱۰

خجسته مهر:صنعت نفت باید دانش‌بنیان شود

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دوره تولید آسان نفت و گاز سپری شده، تأکید کرد: لازم است صنعت نفت را دانش بنیان کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن خجسته مهر روز سه شنبه ضمن اشاره به تعامل سازنده شرکت ملی نفت با معاونت علمی ریاست جمهوری از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون اظهار کرد: ۸۲ پروژه در بخش تولید را برای بار اول به قرارداد رساندیم.

معاون وزیر نفت درباره سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه گفت: افزایش تولید نفت و گاز و ایجاد ارزش افزوده از جمله محورهای مهمی است که در رشد هشت درصدی که در برنامه هفتم دیده شده، باید به آن برسیم.

خجسته مهر افزود: باید از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش میزان و کاهش زمان تولید نفت و گاز استفاده کنیم تا رشد اقتصادی محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اجرای پایلوت های فناورانه در زمینه ازدیاد برداشت (اولین ازدیاد برداشت از میدان نفتی اهواز با تزریق آب)، انعقاد ۲۵ قرارداد با شرکت های دانش‌بنیان برای احیای چاه های بسته یا کم بازده، انجام پروژه تحقیقاتی برای تولید هیدروژن در راستای تولید انرژی پاک و تلاش برای ساخت تجهیزات راهبردی فناورانه از جمله تجهیز RSS (تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی) را از جمله اقدامات شرکت ملی نفت از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دوره تولید آسان نفت و گاز سپری شده گفت: لازم است صنعت نفت را دانش بنیان کنیم.

معاون وزیر نفت از امضای قرارداد برای استقرار ۱۵ میدان هیدروکربوری دیجیتال خبر داد و افزود: با استقرار این میدان‌ها بر اکتشاف، تولید و مبادی صادرات، نظارت لحظه‌ای وجود خواهد داشت؛ همچنین می‌توان مشکلات عملیاتی را پایش کرد.

خجسته مهر ضمن اشاره به واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی به ارزش 1.2 میلیارد دلار به پیمانکاران ایرانی گفت: به زودی ۳۵ حلقه چاه دیگر نیز به سایر پیمانکاران ایرانی واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مراسم امضای تفاهمنامه تأسیس مرکز راهبری هوش مصنوعی و میادین نفتی و گازی دیجیتال و امضای قرارداد کسب فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی سازی ابزار R.S.S، بین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امروز (سه‌شنبه) برگزار شد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: