صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
کد خبر: ۲۱۳۷۷

هشدار رهبر انصارالله به امارات متحده عربی

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن از امارات متحده عربی خواست که از ادامه‌ی حملات به این کشور خودداری نماید. الحوثی اظهار داشت که منافع امارات در اتمام مداخله نظامی در یمن است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ برآیند تحولات یمن در طول هفته های اخیر گواه ایجاد شکاف میان امارات متحده عربی و عربستان سعودی در نوع مواجهه با انصارالله است. امارات متحده عربی در جدال یاد شده به حمایت از تجزیه طلبان یمن در جنوب این کشور پرداخته و سعودی ها خود را به حمایت از دولت مستعفی منصور هادی مجاب نموده اند. در جدال یاد شده نیروهای جدایی طلب موفق شده اند شهر استراتژیک عدن را به تصرف خویش در آوردند.

 

پیشتر نیز منابع اماراتی تلویحا اعلام نموده بودند که بخش عظیمی از نیروهای خود را یمن بیرون کشیده اند. روزنامه نیویورک تایمز در آن بازه نوشته بود که امارات پس از آنکه فهمید جنگ فرسایشی در یمن این کشور را به سوی فاجعه انسانی پیش می‌برد به سرعت نیروهای خود از این کشور خارج کرد.

 

نیویورک تایمز به نقل از برخی دیپلمات‌های غربی آگاه از جزئیات این مسئله نوشت: تعداد نیروهای اماراتی در یمن در راستای خروج از جنگ پر هزینه این کشور حتی به قیمت خشم همپیمانان عربستانی این کشور کاهش یافته است و اماراتی‌ها برای فرار از خشم همپیمانان عربستانی خود خروج نیروهایشان را علنی نمی‌کنند.

 

در میان عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله به اماراتی ها توصیه نموده که سیاست عدم مداخله در این کشور را در پیش بگیرند. رهبر انصارالله به امارات نصیحت کرد برای منافع خودش هم که شده در ادعای توقف حملات به یمن صادق باشد تا از پیامدهای این جنگ در امان بماند.

 

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، الحوثی گفت: نصیحت من به امارات این است که برای منافع خود صادق باشد وضعیت کنونی (حملات به یمن) در سطح اقتصادی و تمام سطوح برای این کشور خطرناک است.

 

رهبر انصارالله تأکید کرد: ادامه حملات و اشغال کشور ما خطرات بسیاری برای امارات دارد که مسؤولیت آن بر عهده این کشور است؛ بار دیگر نصیحت می‌کنیم که در این رویکرد (پایان دادن به جنگ یمن) جدی باشد و این موضع صحیحی است که از تمام کشورهای ائتلاف عربی انتظار آن را داریم.

 

عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هدف قرار گرفتن پالایشگاه «الشیبه» نیز اشاره کرد.

 

ارتش یمن 26 مردادماه از بزرگ‌ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق 1200 کیلومتری خاک عربستان خبر داد و گفت که پایگاه نفتی «الشیبه» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

 

این عملیات یمنی‌ها که با استفاده از 10 فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می‌شود که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می‌آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: