صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
کد خبر: ۲۱۴۰۱

شانس حضور بسکتبال ایران در المپیک افزایش یافت

با شکست تیم چین در برابر ونزوئلا در مسابقات جام جهانی بسکتبال، امیدها برای حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین در حالی از ۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور ۳۲ تیم در ۸ گروه چهار تیمی پیگیری شد که این رقابت‌ها حکم مسابقات انتخابی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را داشت.

 

متاسفانه و علی رغم خوشبینی های اولیه، تیم بسکتبال کشورمان در دو مسابقه پی در پی و در برابر پورتوریکو و تونس شکست خورده و ناامیدانه امروز به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

 

با این حال باخت امروز  چین در برابر ونزوئلا، روزنه ای از امید را برای حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ فراهم ساخته است. بر اساس گزارش ها، از گروه اول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹، امروز تیم ملی بسکتبال چین مقابل ونزوئلا متحمل شکست شد.

 

این بازی با نتیجه ۷۲ بر ۵۹ به پایان رسید تا بسکتبال ایران همچنان برای کسب سهمیه امیدوار باشد.

 

تیم ملی بسکتبال چین البته پیش از این صاحب یک برد در گروه خود شده بود اما با شکست امروز از صعود به دور دوم بازماند و باید همچون ایران در گروه بازنده‌ها به رقابت‌های خود ادامه دهد.

 

بدین ترتیب ایران همچنان این شانس را دارد به عنوان بهترین تیم آسیایی از جام جهانی، صاحب سهمیه المپیک شود.

 

در پایان جام جهانی ۷ سهمیه المپیک توزیع می‌شود که سهم قاره آسیا تنها یک سهمیه است.

 

در بازی هم گروه های کشورمان نیز، تیم‌های ملی بسکتبال تونس و پورتوریکو در مهم‌ترین دیدار در حالی به مصاف هم رفتند که برنده این بازی می‌توانست به همراه اسپانیا تیم راه یافته به جمع ۱۶ تیم برتر باشد. بازی بسیار جذاب و نزدیک دنبال شد و در نهایت پورتوریکو با نتیجه ۶۷ بر ۶۴ برنده بازی بود تا دیگر راه یافته به جمع ۱۶ تیم برتر باشد.

نظر شما