صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۴
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۰۹۲

روزنامه آمریکایی گزارش داد؛ موفقیت استراتژی پوتین در برابر غرب

یک روزنامه آمریکایی معتقد است استراتژی جدید امنیت ملی روسیه، مانع تحقق آرزو‌های سران غربی برای فروپاشی ساختار سیاسی و اقتصادی این کشور شد.

به گزارش راهبرد معاصر، وال استریت ژورنال نوشت: سیاست خارجی روسیه و دستاورد‌های نظامی و اقتصادی آن ثابت می‌کند که استراتژی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در برابر غرب موفق بوده است.

 

این روزنامه بر این باور است که کشور‌های غربی آرزو‌های خود را در باره فروپاشی ساختار سیاسی روسیه تحقق یافته می‌دیدند و به موفقیت ضدحمله اوکراین و فروپاشی اقتصاد روسیه تحت فشار تحریم‌ها امیدوار بودند. اما آنچه در واقعیت رخ داد این امید‌ها را ناامید کرد. اقتصاد روسیه از بین نرفت و ارتش این کشور حمله کرد، صنایع دفاعی این کشور از نظر حجم تولید از صنایع غربی پیشی گرفت و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور توانست با رضایت به دستاورد‌های سیاست خارجی خود نگاه کند.

 

وال استریت ژورنال ادامه می‌دهد: هیچ یک از این موارد نباید تعجب آور باشد. بیش از شش ماه قبل از ورود نیرو‌های روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، پوتین یک استراتژی جدید امنیت ملی برای روسیه را امضا کرد. هدف اصلی این سند این بود که کشورش را برای مقابله آماده کند. امروز پوتین می‌تواند به مردم روسیه بگوید که استراتژی او موفق بوده است.

 

بر اساس این مقاله، سران کشور‌های غربی در زمانی که امیدوار به شکست سریع روسیه بودند، اشتباه بزرگی مرتکب شدند؛ آن‌ها نه تنها بر نفوذ خارجی، بلکه بر امید‌های واهی برای کودتا در داخل روسیه تکیه کردند.

 

این روزنامه ادامه داد: حمایت مردم روسیه از عملیات ویژه همچنان پابرجاست و حتی نخبگان نیز به رئیس جمهور پوتین پشت نکرده اند.

 

استراتژی امنیت ملی یک سند برنامه ریزی شده استراتژیک اساسی است که منافع ملی، اولویت‌های استراتژیک ملی روسیه، اقدامات در زمینه سیاست داخلی و خارجی را با هدف تقویت امنیت ملی و تضمین توسعه پایدار کشور در بلند مدت تعریف می‌کند.. در ۲ ژوئیه ۲۰۲۱، رئیس جمهور پوتین نسخه فعلی این استراتژی را امضا کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما