صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۲۹۶

بالن‌های جاسوسی پیشرفته اسرائیل در نزدیکی غزه کار نمی‌کردند

یک روزنامه انگلیسی به ناکارآمدی بالن های جاسوسی رژیم صهیونیستی مستقر در نزدیکی مرزهای غزه برای مخابره عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه انگلیسی دیلی میل به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که بالن های جاسوسی مستقر در مرز غزه که می توانست عملیات نیروهای فلسطینی در ۷ اکتبر را مخابره کند از دور خارج شده و کار نمی کنند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این بالن ها آنطور که باید و شاید تعمیر نشده و از آنها مراقبت نشده است. سه بالن از هفت بالن مستقر در مرز غزه کار نمی کردند که همین مساله باعث به وجود آمدن خلا بزرگ در سیستم اطلاعاتی اسرائیل شده است.

 

دیلی میل اضافه کرد: بالن های اسکای استار سفید مملو از گاز هلیوم که بخش اصلی روند اطلاعاتی اسرائیل در قبال غزه را تشکیل می دهند با تجهیزات پیشرفته نظیر دوربین ها و سنسورهای حرارتی و برنامه های جاسوسی مجهز شده اند اما در زمان آغاز حمله نیروهای فلسطینی به اسرائیل کار نمی کردند.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: علاوه بر این تنها ۲ تیپ از ۳۲ تیپ ارتش اسرائیل در نزدیکی مرزهای غزه مستقر بودند.

 

پیش از این نیز رسانه های عبری زبان از شکست سامانه گنبد آهنین در مقابله با حمله نیروهای فلسطینی انتقاد کرده بودند. این رسانه ها گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی به مدت ۱۲ ساعت به دنبال کلیدهای انبارهای سلاح بودند!/ مهر

نظر شما