صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۶
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۳۴۷

بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی

وزارت آموزش و پرورش در ادامه بررسی جزییات برنامه هفتم مکلف شد اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  در نشست علنی یکشنبه ۲۸ آبان مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بندهای الحاقی ۳ ماده ۹۱ و بند الحاقی ۲ ماده ۱۰۳ موافقت کردند.

در بند الحاقی۳ ماده ۹۱ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۳ /۳ ۱۳۶۳ را با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد و در جهت ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی مورد بازنگری قرار داده و ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، اقدام قانونی لازم را انجام دهد .

بند الحاقی ۲ ماده ۱۰۳ بدین شرح است: به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود با تایید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب‌سازی استعداد فرماندهی انتظامی با نیازهای امنیتی انتظامی کشور و کاهش فاصله استعداد پایور موجود با شاخص ۵ نفر در هر هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه پایور مورد نیاز را به موجودی خود اضافه نماید(هر سال حداقل پنج هزار نفر) به نحوی که این شاخص تا پایان برنامه هفتم در چهارچوب بودجه مصوب به جذب (۳) نفر در هر هزار نفر جمعیت برسد. اعتبارات مورد نیاز اجرای این بند در بودجه سالانه فراجا توسط دولت منظور می‌شود.

محسن نجفی خواه نماینده دولت در موافقت با این بند الحاقی گفت: دولت با اصل اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بتواند برای تامین نیروهای مورد نیاز خود اقدام کند موافق است و عدد (۳) نفر در هر هزار نفر جمعیت و ۵ هزار نفر در سال هم مورد موافقت دولت قرار گرفته است./ایرنا

نظر شما