صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 26
کد خبر: ۲۱۵۴۴۲

تکمیل فاز دو فرودگاه امام خمینی ظرف مدت ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: کل فاز دو فرودگاه امام خمینی ظرف مدت ۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز میز اقتصاد به بررسی فاز دو عملیات اجرایی فرودگاه امام خمینی با حضور سعید چلندری مديرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی و رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه وشهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پرداخت.

در این برنامه سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با تشریح جزئیات پروژه ۳ میلیارد یورویی توسعه این فرودگاه گفت: این طرح از محل تهاتر و با مشارکت کنسرسیوم چینی-ایرانی طی ۵ سال اجرا می‌شود.

چلندری اظهار کرد: با استفاده از تهاتر دو و نیم تا ۳ میلیارد یورو در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ۵ ساله این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، ترمینال فاز توسعه‌ای فرودگاه ۴۱۰ هزار متر مربع است که در آن یک برج به ارتفاع ۱۰۰ متر ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در فاز توسعه فرودگاه امام دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به ساخت پل ارتباطی «هواپیما رو» بین اتوبان ساوه و قم گفت: با بهره‌برداری طرح توسعه فاز ۲ فرودگاه امام با عنوان راهبردی‌ترین پروژه عمرانی کشور، زیرساخت جابجایی ۳۵ میلیون مسافر فراهم می‌شود.

چلندری بیان کرد: اسفندماه سال ۱۴۰۳ کل عوامل پروازی از جمله سطوح پروازی، تجهیزات کمک ناوبری، روشنایی باند و... اجرا می‌شود. همزمان نیز به صورت مرحله به مرحله آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماها، انبار‌های لجستیکی و... پروژه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل تهاتری تامین می‌شود، اضافه کرد: کار‌های اجرایی پروژه را قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌دهد و شرکت «هاکان» چین نیز موارد فنی، نظارت و تامین تجهیزات را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: شرکت چینی ساخت فرودگاه‌های بزرگ چین از جمله «داکسینگ پکن» را در کارنامه کاری خود دارد.

او با اشاره به اینکه ما سعی خواهیم کرد ظرف مدت ۵ سال کل فاز دو فرودگاه امام خمینی را به اتمام برسانیم افزود: با توجه به افزایش محدودیت‌های فرودگاه مهرآباد یکی از برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی آن است که تمامی پرواز‌های داخلی و خارجی با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی به این فرودگاه انتقال دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما