صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 28
کد خبر: ۲۱۵۸۳۹

آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور

در حالی که سامانه بارشی و توده هوای سرد امروز (۷ آذر) در مناطق ساحلی خزر باعث بارش باران و کاهش دما شده بود، کارشناس اداره هواشناسی از حرکت این سامانه به سمت نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کبری رفیعی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فردا (۸ آذر) از میزان بارش در مناطق ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود، اما با حرکت این سامانه بارشی و توده هوای سرد به سمت نوار شرقی کشور در خراسان شمالی و خراسان رضوی با کاهش دما روبه‌رو خواهیم بود. به تدریج از عصر فردا این مناطق کاهش ابر را نیز خواهند داشت و در مناطق مرتفع و سردسیر شاهد برف خواهیم بود.»

رفیعی افزود: «ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خرز، مناطقی از دامنه جنوبی البرز از جمله قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد بود تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.»

کارشناس اداره هواشناسی درباره وضعتی هوای کشور پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ آذر) گفت: «دو روز آخر هفته به جز نوار شرقی کشور سایر مناطق جوی نسبتا آرام خواهند داشت که برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه است. روز جمعه هم ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده را خواهند داشت.»

به گفته او، در ۴ روز آینده وضعیت در مناطق جنوبی از جمله بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات اوایل شب احتمال رگبار و رعد و برق نیز خواهد داشت.

رفیعی خاطرنشان کرد: «دو روز آینده آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.»

رفیعی یادآور شد: «فردا (۸آذر) کاهش ابر در تهران اتفاق می‌افتد و وزش باد شدید خواهد شد. بیشینه دمای روز تهران ۱۶ درجه پیش‌بینی می‌شود که نسبت به دیروز (۶ آذر) ۴ درجه نسبت به دیروز کاهش پیدا می‌کند و کمینه دما هم برای فردا (۸ آذر) به ۸ درجه می‌رسد.» / همشهری

نظر شما