صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 28
کد خبر: ۲۱۵۸۶۷

صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در یک‌سالگی فعالیت سامانه پاسخگویی برخط دولتمران از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم خبر داد و دستگاههای برتر در پیگیری مطالبات مردمی را معرفی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت السلام احمد صالحی روز سه شنبه  و در یکسالگی فعالیت سامانه پاسخگویی برخط دولتمران به تماس های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: این سامانه فعالیت خود را از ۶ آذر سال گذشته با حضور اعضای کابینه در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز کرد و تا به امروز ۶۱ برنامه برگزار شد. همچنین ۶۰۱ مورد دستورات عمومی از سوی اعضای کابینه صادر شده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از سه وزارتخانه برتر در پیگیری مطالبات مردمی نام برد که بر این اساس وزارت خانه های آموزش پرورش، ارتباطات و بهداشت و درمان در صدر قرار دارند که وزاری این دستگاه چهار بار در سامانه پاسخگویی برخط به تماس‌های مردمی حضور یافتند و مابقی اعضای کابینه بین سه، دو و یک بار هم در کوچه برکت حاضر شدند.

صالحی این را هم گفت که برخی از وزارتخانه‌هایی که یک بار در این مرکز حاضر شدند تذکر گرفتند که باید حضور خود را پررنگ‌تر کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به بیش از ۷۰ درصد مطالبات مردمی در تماس با سامانه صامد در حضور مسئولان پاسخ داده شد و مابقی هم در دستور کار اداره کل نظارت ارزیابی و عمکرد بارزسی این مرکز قرار دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری مطالبه گری مردمی از اعضای دولت را به عنوان امانت داری در طرح شکایات و پیگیری امورات بیان کرد و گفت: این مرکز تا آخرین دستوری که صادر شده اما به اقدام نرسیده را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

صالحی درباره حضور رئیس جمهور در سامانه پاسخگویی برخط برای دومین بار گفت: حضور دولتمردان و شخص رییس جمهوری در این مرکز و در کوچه معروف به نام خدمت درهیچ دولتی سابقه نداشته و در گفت و گویی که درهفته گذشته با رئیس جمهور داشتم، برای حضور مجدد در سامانه پاسخگویی برخط به تماس های مردمی اظهار تمایل کرد که منتظر حضور آیت الله رئیسی در این مرکز هستیم.

ثبت بیش از ۲۰۰ درخواست مردمی در سفر رئیسی به چهارمحال

وی درباره درخواست ثبت شده در سفر اخیر رئیس جمهوربه استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که ۲۰۰هزار درخواست ثبت شده است و این در حالی است که درسفر استانی دور نخست به چهارمحال بختیاری ۹۹ درصد درخواست ها تا مرجله انجام اقدام شده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی گفت: در هیچ دولتی سابقه نداشته که تماس های برخط با سامانه ۱۱۱ به میزانی که مردم اعتماد کردند تنها با یک تماس امکان ثبت مطالبه وجود داشته باشد و این به طور تصاعدی در حال افزایش و نشان دهنده اعتماد مردم است.

صالحی گفت: تلاش می کنیم روش الکترونیکی کردن تماس‌ها را در دولت سیزدهم به شکل های مختلف با اعتماد بیشتر زمینه برای بیان درخواست ها به اعضای دولت فراهم شود./ایرنا

نظر شما