صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 04
کد خبر: ۲۱۶۷۱۹

خسارت ۷۰۰ میلیون دلاری اسرائیل روی دست مردم غزه

فقر ۹۰ درصدی، بیکاری ۶۵ درصدی و تورم ۱۲ درصدی از جمله نتایج اقتصادی اعلام شده تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است.

به گزارش راهبرد معاصر. مدیر بخش آمارهای سازمان آمار مرکزی فلسطین تاکید کرد که خسارت‌های مستقیم نوار غزه در نتیجه جنگ در ماه نخست حدود ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

«محمد قلالوه» در گفتگو با رادیو «صوت فلسطین» تاکید کرد که تاکنون ۱۴۷ هزار کارگر بخش خصوصی بیکار شدند و ۵۶ هزار مرکز و کارگاه نیز تعطیل شدند.

 

قلالوه پیش‌بینی کرد که فقر در نوار غزه به ۹۰ درصد و بیکاری به حدود ۶۵ درصد برسد.

 

او همچنین اظهار داشت که نرخ تورم در غزه به حدود ۱۲ درصد رسیده است.

 

این در حالی است که روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که حماس تنها در حمله هفتم اکتبر اسرائیل را غافلگیر نکرد، بلکه در زمینه دفاعی نیز تل آویو را غافلگیر کرده، زیرا توانسته تاکتیک‌های دفاعی مختلف و متنوعی را در نبرد با اسرائیل بکار گیرد.

 

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته، جولان در کمتر از ۲۴ ساعت دو مرتبه هدف حمله قرار گرفته و مشخص نیست که آیا این پیامی از طرف سوریه است؟

 

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که انگیس با اعلام مشارکت هواپیماهای خود در مأموریت‌های تجسسی در غزه، عملاً در حال مشارکت در جنگ و جنایت علیه مردم غزه است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیمای SHADOW R۱ یک هواپیمای جاسوسی انگلیس است که از پایگاه اکروتیری در قبرس برای کمک به ارتش جنایتکار اسرائیل به غزه آمده تا به این رژیم در جنگ علیه غزه کمک کند!

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم فاش کرد که وزارت جنگ این رژیم طرح‌هایی را برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه ارائه داده بود اما در نهایت این طرح‌ها شکست خورده و به جایی نرسید و پس از بازنگری، تصمیم گرفته شد به خاطر خطراتی که ممکن است برای جان اسرای اسرائیلی داشته باشد، در اجرای آن تجدیدنظر شد.

 

در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به درخواست آمریکا طرح‌های خود در جنوب نوار غزه را تعدیل کرده است.

 

از سوی دیگر، یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد که ۷۰ درصد نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سبب شکست عملیات خود در شمال نوار غزه و ضربات سخت و کاری مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

 

روزگذشته همچنین، یک تحلیلگر اسرائیلی در اظهارنظری خطاب به مقامات تل آویو گفت که ایجاد کمربند امنیتی در غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی‌آورد. «زوی بارئیل»، نویسنده سرشناس اسرائیلی و تحلیلگر روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این ارتباط گفت: «اسرائیل نمی‌تواند به امنیت مورد نظرش دست یابد و ایجاد کمربند امنیتی با غزه (منطقه حایل) هرگز امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی‌آورد و این کار تازه‌ای نیست، در تجربه‌های قبلی هم ناموفق بودن و شکست آن ثابت شده است، همانگونه که ایجاد کمربند امنیتی در مرز با لبنان نتوانست اهداف مدنظر را محقق کند و این منطقه، به منطقه جنگی با حزب الله تبدیل شد.»

 

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به طور شبانه‌روزی در تعقیب رهبران حماس و ترور آن‌ها هستیم. «دانیل هاگاری»، گفت که رهبران حماس در غزه را زیر نظر داریم و هدف ما ترور همه آن‌ها از جمله یحیی سنوار است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه بارها اعلام کرده که به دنبال نابودی حماس و ترور رهبران حماس است اما آنچه تاکنون در غزه اتفاق افتاده، بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد و قتل عام غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان بوده است./ مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: