صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 09
کد خبر: ۲۱۷

مستند «منهای نفت» 4/ حمایت از کالای ایرانی نبود، نابود می‌شدیم

مدیر عامل شرکت چای رفاه لاهیجان در مستند منهای نفت با اشاره به نقش حمایت ها از چای ایران گفت: این صنعت ظرفیت های بسیاری دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیر عامل شرکت چای رفاه لاهیجان و کارآفرین نمونه در مستند منهای نفت قسمت چهارم گفت: «از دوران کودکی در باغ چای کار کرده ام و بعد شغل های مختلفی را انجام دادم تا اینکه بالاخره به باغ چای و کارخانه بسته بندی چای رسیدم. در این واحدتولیدی ما با 4 نفر کار را شروع کردیم و الان به 360 نفر شاغل در صنعت چای رسیدیم. ایران 65 هزار کشاورز چای دارد که 20 هزار تن کشت سالانه دارند و 12 هزار تن آن صادر می شود. اما میزان مصرف داخلی چای 120 هزار تن است.»
یوسف فلاح ابراهیمی افزود: «اگر برنامه ریزی زیربنایی داشته باشیم، صنعت چای ایران توان رقابت در بازارهای جهانی را دارد. ما برای واردات چای باید 5 دلار هزینه کنیم و اگر مطابق با اصول کار کنیم و از هر بوته چای تا 13 بار برگ چینی داشته باشیم، تعداد کارگران مشغول به کار ما افزایش می یابد. شاید اگر شعار حمایت از کالای ایرانی رهبر انقلاب نبود ما تا دو سال آینده از بین رفته بودیم.»

شایان ذکر است، مستند منهای نفت هر پنجشنبه شب از شبکه سوم سیما پخش می شود و مسائل، ظرفیت ها و مشکلات صنایع تولیدی و کشاورزی ایران را مورد بررسی قرار می دهد. در منهای نفت، کارآفرین های برتر کشور در حوزه های مورد بررسی، نظراتشان را ارائه می کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: