صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۲
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۸۰۲۸

ورود بیش از ۱۰۰ حامی فلسطین به مجلس سنای آمریکا

همزمان با آنکه کنگره در حال مذاکره درباره بسته هزینه‌های ۱۰۶ میلیارد دلاری دولت جو بایدن برای ارسال کمک‌های بیشتر به رژیم آپارتاید اسرائیل است، بیش از ۱۰۰ حامی فلسطین وارد ساختمان کنگره شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بیش از ۱۰۰ معترض در اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در حمایت از رژیم اسرائیل در ساختمان مجلس سنا حضور یافتند.

معترضان شعار می‌دادند: ما از کنگره می‌خواهیم که زندگی را انتخاب کند، نه سلاح، جنگ و نسل کشی! ما اکنون به آتش‌بس نیاز داریم تا از مرگ افراد جلوگیری کنیم. ما باید تسلیح اسرائیل را متوقف کنیم.

بر اساس برخی گزارش‌ها، نیرو‌های حفاظتی کنگره شماری از این افراد را بازداشت و تعدادی دیگر را به بیرون از ساختمان هدایت کرد.

دولت آمریکا که هفته گذشته با رای وتوی خود مانع از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توقف درگیری‌ها در غزه و آتش‌بس شد، لایحه‌ای را به کنگره این کشور ارسال کرده تا قادر به ارائه کمک‌های مالی لازم برای تداوم جنگ در اوکراین و حمایت از اسرائیل در تهاجم به غزه باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ناکامی بزرگ در مقابله با عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه)، حمله‌ای همه جانبه را علیه غزه آغاز کرده که تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهید برجای گذاشته است.

آمریکا مهم‌ترین متحد و حامی اسرائیل در حمله به غزه بوده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما