صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 16
کد خبر: ۲۱۸۷۲۱

شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات هوایی صهیونیست‌ها به جبالیا

شبکه المیادین گزارش داد که بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جبالیا حداقل ۱۵ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه المیادین نوشت بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جبالیا واقع در شمال غزه حداقل ۱۵ فلسطینی شهید شدند که پیکر بیشتر شهدای این حمله ناجوانمردانه به بیمارستان «شهدای الاقصی» در مرکز غزه منتقل شده‌اند.

 

این گزارش با اعلام اینکه "این قتل‌عام پس از بمباران دو مدرسه در اردوگاه آوارگان در خان یونس توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد، اضافه کرد که اجساد ده‌ها شهید بمباران این مدارس به بیمارستان‌های «ناصر» و «اروپایی» منتقل شده است.

 

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد که ۱۲ کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه که پیش از این مورد حملات ارتش کودک‌کُش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، گیر افتاده‌اند.

 

وزارت بهداشت غزه نیز گزارش داد که نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل، خودرو‌های حمل بیماران و آمبولانس‌ها را هدف قرار داده و از خروج مجروحان از بیمارستان «کمال عدوان» جلوگیری می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی مجروحان بیمارستان کمال عدوان را به خارج از این بیمارستان بردند و به کادر درمان این بیمارستان نیز حمله کردند.

 

وزارت بهداشت غزه اضافه کرد: کادر پزشکی بیمارستان العوده نیز بر اساس وظایف انسانی خود همچنان از دستورات نیرو‌های رژیم صهیونیستی برای ترک این بیمارستان سرباز می‌زنند.

 

خبرنگار المیادین در غزه همچنین از مجروح شدن ۲۰ فلسطینی در نتیجه بمباران دو خانه خانواده «القدره» و «صیام» در محله الامل در غرب شهر خان‌یونس خبر داد و همچنین وضعیت بهداشتی و درمانی نوار غزه را بحرانی توصیف کرد و افزود: در ضمن بر اثر کمبود واکسن نیز همه‌گیری بیمار‌های عفونی در نوار غزه رو به گسترش است.

 

جنگ علیه غزه که در ۱۵ مهرماه آغاز شده بود پس از ۴۸ روز با توقف موقت هشت روزه مواجه شد و رژیم صهیونیستی دوباره در تاریخ دهم آذر ماه حملات و جنایات ضدانسانی خود به نوار غزه و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی به بهانه آزادی اسرای خود آغاز کرد که در اثر این اقدام (طی ۷۱ روز) تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: