صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۸
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۲۹۵

افزایش ۳۰ درصدی شمار گوزن زرد ایرانی در جنگل خلیل بیگ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با اشاره به سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان از افزایش ۳۰ درصدی جمعیت این گونه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسن ابراهیمی امروز، ۴ دی در حاشیه بازدید از جنگل خلیل بیگ ارسنجان از سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش این جنگل جنگل خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری کارشناسان حیات وحش اعزامی از مرکز استان وتعدادی از دوستداران حیات وحش و محیط زیست شهرستان وحوش منطقه به صورت خطی و همزمان مورد پایش و سرشماری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند زیست و تکثیر گوزن زرد در این سایت رو به افزایش است، افزود: در این سرشماری تعداد ۹۵ رأس گوزن زرد نر و ماده نابالغ مورد شمارش و آماربرداری قرار گرفت، درصد رشد جمعیت این‌گونه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است، این سایت از سال ۹۰ با تعداد ۷ رأس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰ هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ عملا فعالیت خود را آغاز کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه امنیت زیستگاه، تأمین علوفه به‌موقع، پایش و کنترل مدام ومدیریت مطلوب و بهینه از شاخص‌ها و مؤلفه‌های بسیار خوب این سایت در زادآوری وجمعییت بسیار مطلوب این‌گونه به شمار می‌رود، اضافه کرد: این سایت یکی از سایت‌های موفق در کشور و به عنوان سایت مولد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است و از بهترین مراکز تکثیر و پرورش این‌گونه ارزشمند در کشور به شمار می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان هدف از نگه‌داری این‌گونه را احیا نسل و معرفی این‌گونه به زیستگاه‌های طبیعی در کشور دانست و اضافه کرد: در دی‌ماه سال قبل تعداد ۱۳ راس از این گونه زنده‌گیری و به میان کتل شهرستان کازرون انتقال داده شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال سالی خوب برای افزایش جمعیت و تکثیر گوزن‌های زرد در مناطق محیط زیستی استان فارس است، گفت: پس از خبر‌های خوب زایش گوزن‌های زرد در پهنه‌های تکثیر و پرورش این‌گونه ارزشمند در شهرستان ارسنجان رو به افزایش است. / ایسنا

نظر شما