صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۳۴۸

شهر مارینکا از سوی ارتش روسیه تصرف کامل شد

ارتش روسیه موفق شد شهر مارینکا در منطقه دونتسک را به طور کامل تصرف کند.

به گزارش راهبرد معاصر، روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون موفق به ضمیمه کردن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، خرسون، و زاپروژیا به خاک خود در ۳۰ سپتامبر همان سال شد. با احتساب شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد، مسکو اکنون نزدیک به ۲۳ درصد از سرزمین‌های اوکراین را از این کشور جدا کرده است، موضوعی که ارتش این کشور با پیشروی‌های خود در حال تثبیت آن است.

 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و فرمانده کل قوای روسیه اعلام کرد ارتش موفق به آزادسازی کامل شهر مارینکا در منطقه دونتسک شد.

 

وی در گزارش خود، تاکید کرد: آزادسازی این شهر مهم اکنون باعث تضعیف ساختار تدافعی ارتش اوکراین شده و در عین حال شرایط را برای ارتش روسیه به منظور اقدامات و پیشروی‌های بیشتر تسهیل کرد.

 

شویگو با اشاره به اقدامات دولت اوکراین در این منطقه، خاطر نشان کرد: سربازان اوکراینی برای ۹ سال در مارینکا استحکامات قدرتمندی را به وجود آورده بودند. در این منطقه در هر خیابان امکانات محافظت شده در برابر حملات توپخانه‌ای و هوایی، نقاطی برای تیراندازی‌های طولانی مدت، و سیستم‌های پیچیده ارتباطات زیرزمینی وجود داشت.

 

استراتژی بعدی روسیه الحاق ۴ منطقه دیگر شامل خارکیف، اودسا، میکولایف و دنیپروپتروفسک به خاک خود است. این ۴ منطقه دارای جمعیت قابل توجه روس تبار یا روس زبان هستند و در صورتی که این ۴ منطقه نیز به خاک روسیه ضمیمه شود دسترسی کی یف به دریا‌های آزاد قطع شده و اوکراین به کشوری محصور در خشکی تبدیل خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما