صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
کد خبر: ۲۲۰۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
مستند 20:30 از دختر آبی

پشت پرده ماجرای خودسوزی سحر خدایاری دختر آبی چیست؟

سحر خدایاری معروف به دختر آبی که روبروی دادسرای تهران دست به خودسوزی زده بود درگذشت و به دنبال آن موارد متعددی به عنوان علت مرگ دختر آبی منتشر شد.

به گزارش راهبرد معاصر، در خصوص خودسوزی سحر خدایاری دختر آبی و مرگ او اخبار و مطالب بسیاری در رسانه ها و فضای مجازی پیچیده است. هفته گذشته بود که خبر آمد دختری به دلیل رفتن به ورزشگاه برای دیدن بازی استقلال حکم 6 ماه حبس گرفته و در پاسخ به این حکم روبروی دادسرا با بنزینی که از قبل آماده کرده بود دست به خودسوزی زد.

 

پس از آن شبکه های اجتماعی پر شد از خبر خودسوزی و مرگ دختر آبی و عکس هایی از او منتشر شد و مدعی شدند که سحر خدایاری همان دختر آبی است که سال گذشته در ورزشگاه آزادی از خود عکس و فیلم منتشر کرد و به دختر آبی معروف شد.

 

واکنش ها به مرگ دختر آبی

سپس برخی سلبریتی ها، سیاستمداران و ورزشکاران در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه این حادثه را نتیجه این محدودیت دانستند و خواهان رفع محدودیت ها شدند. فوتبالیت ها به احترامش یک دقیقه سکوت کردند و مجید خراطها نیز برایش شعر خواند. شبکه های خارجی مثل بی بی سی و منوتو هم که منتظر چنین فرصت هایی هستند ساعت ها از برنامه روزانه خود را به این اتفاق اختصاص دادند و اسم دختر آبی را بارها و بارها تکرار کردند.

 

متاسفانه برخی نمایندگان مجلس که انتخابات را در پیش دیدند نیز در بوق حمایت از حقوق زنان به بهانه خودسوزی و مرگ سحر خدایاری دختر آبی دمیدند تا شاید آبی برای انتخابات داغ کنند.

 

در این بین یکی از روزنامه ها نیز به نقل از خواهر سحر خدایاری معروف به دختر آبی مصاحبه ای منتشر شد که در آن عنوان شده بود سحر خدایاری به دلیل ورود به ورزشگاه بازداشت شد و پس از آزادی وقتی برای گرفتن تلفن همراه خود مراجعه کرده بود قاضی حضور نداشت اما فردی به او گفته بود 6 ماه به زندان می افتد و او که از اختلال دو قطبی رنج می برد به بیرون می آید با بنزین دست به خودسوزی می زند.

 

دروغ دختر آبی در فضای مجازی/ دختر آبی کیست؟

اما در این بین صدا و سیما در بخش خبری 20:30 گفتگوی پدر سحر خدایاری و آیسان احتشاوی (که سال گذشته به دختر آبی معروف شد) را پخش کردند تا مشخص شود این تصاویر منتشره و خبرسازی ها صحیح نیست. پدر سحر خدایاری در این گفتگو می گوید دخترش دچار اختلال روانی بوده و رفتارهای تندی داشته است و هنوز حکمی برای او صادر نشده بود. این بخش خبری در ادامه قرار داده شده است:

 

 

مقایسه عکس سحر خدایاری و عکس های منتشر شده

عکس سحر خدایاری دختر آبی قبل از خود سوزی در کنار پدرش/ عکس سمت چپ

عکس آیسان احتشامی دختر استقلالی که سال قبل به دختر آبی معروف شد / عکس سمت راست

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
مقدم
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بد بختی همین است که که تا کوچکترین مسئله ایجاد می شود بعضی از آب گل آلود ماهی صید می کنند . سحر یک روستا زاده در نزدیکی ماست .خبری از این همه هیاهو ی خارج نشین در این روستا نیست. شما را به خدا منصف باشید.
امام حسین (ع) فرمود اگر دین ندارید آزاده باشید.
پاسخ ها
ناشناس
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حرف این نیست
ناشناس
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
اینستاگرام از وقتی رفت زیر چتر فیسبوک سیاست شهید سازی برای منافقان را در پیش گرفت و عمدا هم میخواهد کاربران با نام و نام خانوادگی اصلی خود عضو اینستاگرام شوند تا از آنها برای منافقان قربانی بسازند.
اینستاگرام باید سال ها قبل فیلتر میشد.
رزا
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
خدایا به جوونامون رحم کن. معرفت شعور به هممون بده. چه دختر خشگلی هم بوده... ای وای خدای من