صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۰۹۶۶

پاسخ حزب‌الله به ادعای روزنامه فیگارو درباره طوفان‌الاقصی

حزب‌الله لبنان به ادعای روزنامه فیگارو درباره افشای «اسرار عملیات طوفان‌الاقصی» واکنش نشان داد و آن را «خیالبافی محض» و جانبداری از رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش راهبرد معاصر، روابط عمومی جنبش حزب الله لبنان به ادعای روزنامه فرانسوی فیگارو در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داد و آن را «خیال‌پردازی محض و بی‌اساس» با هدف تضعیف اعتماد میان جنبش‌های مقاومت توصیف کرد.

 

فیگارو با انتشار گزارشی به قلم «جورج مالبرونو» ادعا کرده که «یک منبع نزدیک به رهبری حماس در اردن» گفته است که «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه تنها نیم ساعت پیش از آغاز حمله در ساعت شش و نیم صبح روز ۷ اکتبر(۱۵ مهر)، در تماس تلفنی با «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان از او خواسته بود که نزد سید حسن نصرالله برود و او را آگاه کند.

 

جنبش حماس نیز روز گذشته ادعای رسانه فرانسوی در این خصوص که حماس نیز ساعتی قبل از انجام عملیات، حزب‌الله را در جریان گذاشته است را تکذیب کرده بود و اطلاعات منتشر شده در گزارش فیگارو را مملو از دروغ و در راستای منافع دشمن اسرائیلی دانسته بود.

 

به نوشته النشره، حزب‌الله لبنان با یادآوری نخستین واکنش علنی دبیر کل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله به عملیات طوفان‌الاقصی، اعلام کرد آنچه فیگارو مطرح کرده، دروغ و نشانگر جانبداری کامل از دشمن صهیونیست و نیز بیانگر اقدامی غیرحرفه‌ای و نشانه سقوط اخلاقی این رسانه، مانند دیگر رسانه‌های غربی است که جانب ظالم و قاتل و متجاوز را گرفته و واقعیت و ارزشهای انسانی را نادیده گرفته‌اند.

 

نصرالله پیشتر اعلام کرده بود که از این حمله مطلع نبوده و این عملیات از برنامه‌ریزی، تدارک، اجرا و زمان‌بندی تا اهدافش کاملا فلسطینی بود.وی محرمانه بودن کامل این عملیات را رمز موفقیت چشمگیر آن را از طریق عامل غافلگیری توصیف کرده و گفته بود که «امروز این عملیات در بیش از یک جبهه و عرصه گسترش یافته است»./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما