صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۵۰
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۰۹۸۲

نبنزیا خطاب به اوکراین: منتظر بدترین اخبار در آینده نزدیک باشید

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به شکست طرح‌های اوکراین، خطاب به کی‌یف و غرب گفت که منتظر «بدترین اخبار» در آینده نزدیک باشند.

به گزارش راهبرد معاصر. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تأیید کرد که طرح‌های نظامی اوکراین به‌شدت شکست خورده است و از رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن خواست منتظر «بدترین اخبار» در آینده نزدیک باشند.

 

نبنزیا در جلسه شورای امنیت گفت: طرح‌های نظامی رژیم کی یف به طرز فجیعی شکست خورده است، بنابراین صرف نظر از اینکه بسته‌های جدید کمک‌های نظامی و مالی به زلنسکی ارائه شده است یا خیر، منتظر بدترین اخبار برای خود و عوامل اوکراینی تان در واشنگتن یا بروکسل در آینده‌ای نزدیک باشید.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از کنگره خواسته قانونی را تصویب کند که شامل تأمین مالی کمک‌های نظامی به اوکراین پس از «بزرگ‌ترین حمله موشکی» از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه است.

 

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، حمله موشکی روز جمعه توسط نیرو‌های روسیه به مناطق مختلف اوکراین را شدیدترین حمله طولانی مدت از آغاز جنگ در این کشور توصیف کرد.

 

حملات روسیه که چند ساعت به طول انجامید، مکان‌هایی را در تعدادی از شهر‌های بزرگ از جمله کی یف، لووف، خارکف، اودسا، دنپروپتروفسک، زاپوریژیا و مناطق دیگر هدف قرار داد.

 

از ۱۰ اکتبر سال گذشته، ارتش روسیه حملات موشکی دقیقی را علیه سایت‌های انرژی، صنایع نظامی، مراکز فرماندهی نظامی، ارتباطات و زیرساخت‌های نیرو‌های کی‌یف در سرتاسر اوکراین انجام داده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما