صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۱
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۳۶

بذرپاش:پنجمین گذرگاه ایران و آذربایجان افتتاح شد

وزیر راه وشهرسازی گفت: با افتتاح پل پایانه‌ای جدید ایران و آذربایجان، پنجمین گذرگاه بین دو کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در خبر ۱۴ گفت: افتتاح پل مرزی جدید در راستای کلان پروژه ایران راه است و امروز با بهره برداری از این پل جدید مرزی بین ایران و آذربایجان پنجمین گذرگاه مرزی بین دو کشور به بهره برداری رسید.

او گفت: پیش از این در پایانه قدیمی آستارا با ترافیک کامیون ها روبرو بودیم که با بهره برداری از پایانه جدید از همین امروز بخش زیادی از ترافیک کامیون هاکاهش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پایانه مرزی شاهراه اصلی در راستای تکمیل کریدورهای شمال جنوب کشور است و در راستای توسعه ترانزیت به شمار می رود. میزان ترانزیت کشور در حوزه حمل ونقل جاده ای ۴۰ درصد و در حوزه ریلی ۴۷ درصد رشد داشته و این در حالی است که میزان ترانزیت بین دو کشور هم ۵۰ درصد افزایش یافته است و با افتتاح این پایانه جدید شاهد رکوردهای جدید خواهیم بود.

بذرپاش بیان کرد: با راه اندازی سامانه نوبت دهی میزان ترافیک کامیون ها در پایانه های مرزی کاهش یافت که البته با توجه به کم بودن ظرفیت پذیرش کامیون ها در پایانه مرزی آذربایجان طبق توافق میزان ظرفیت پذیرش را افزایش داده ایم که این اقدام همزمان با راه اندازی این سامانه انجام شده است.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: پیش از این ظرفیت پذیرش کامیون ها ۲۵۰ کامیون بود که در حال حاضر با راه اندازی این پل جدید بخش عمده ای از ترافیک کامیون ها به این پل جدید منتقل می شود.

او یادآور شد: با توجه به آنکه تعدادی از کامیون های این پایانه ایرانی نیستند و مربوط به کامیون های ترکیه ای و روسی است و رانندگان این کامیون ها هم اعتقادی به دریافت نوبت از این سامانه نداشتند در حال رایزنی با رانندگان این کامیون ها هستیم که وارد این سامانه شوند تا بخشی دیگر از ترافیک کاهش یابد.

بذرپاش بیان کرد: در حال حاضر شاهد رشد ترانزیت بین ایران و آذربایجان تا ۵۰ درصد در بخش سخت افزاری و نرم افزاری هستیم که این امر نشان دهنده رشد تولید است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما