صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
کد خبر: ۲۲۱۰۸

آخرین آمار سازمان ملل از آوارگان یمنی در 2019

دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در یمن در حساب توئیتر خود اعلام کرد: حدود 350 هزار یمنی طی سال 2019 به دلیل تداوم درگیری‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.این سازمان از نهادهای مختلف خواسته است برای تامین مایحتاج یمنی‌ها و نجات جان آنها به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عربستان سعودی و متحدانش از ششم فروردین 1394 با حمایت آمریکا جنگی را علیه یمن کشور همسایه‎اش آغاز کرده است. ائتلاف تحت فرماندهی عربستان با استفاده از جنگنده‌ها  و کشتی‌های جنگی هزاران غیرنظامی یمنی را کشت و اقتصاد شکننده یمن را نابود کرده‌اند. سعودی‌ها هزاران حمله هوایی به بیمارستان‎ها، مراسم عروسی و مراسم تشییع جنازه را در مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی انجام داده‌اند.

 

دفتر سازمان جهانی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در یمن امروز توییت کرد: تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۵۰ هزار تن در یمن آواره شده‌اند.

 

این سازمان افزود: محققانی پروسه آوارگی در یمن را با بررسی بیش از ۴۲ هزار موقعیت جغرافیایی جهت کمک به درک نیازها، تعیین تعداد، پایگاه‌ها و شرایط اقامتی یمنی‌ها از جمله آوارگان، مهاجران و آنهایی که به یمن بازگشته‌اند، دنبال می‌کنند.این سازمان در ادامه بر لزوم پایبندی به تعهدات درباره نجات جان جنگ زدگان و آوارگان تاکید کرد.

 

گفتنی است درگیری‌ها میان نیروهای دولتی یمن و شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران طی 5 سال است که در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

 

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل از اوائل سال 2016 تا نیمه ماه ژوئن سال جاری در 30 جبهه جنگ در یمن 70 هزار نفر کشته شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: