صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
کد خبر: ۲۲۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزیر علوم: پذیرش ظریف در هیات علمی دانشگاه تهران غیرقانونی ست

منصور غلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی پذیرش ظریف در هیات علمی دانشگاه تهران با توجه به بازنشستگی پیشین وی گفت: حضور بازنشستگان به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها غیر قانونی است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبر عضویت محمد جواد ظریف وزیر خارجه کنونی کشورمان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران چندی پیش در رسانه ها مطرح شد. معاون آموزشی دانشگاه تهران پیشتر درباره جذب محمدجواد ظریف در دانشگاه تهران گفته بود: این پرونده مربوط به ۲ یا ۳ سال اخیر بوده و هنوز نهایی نشده است؛ چرا که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراجع دیگر، باید آن را تایید کنند.

 

با این حال دو روز بعد دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزیر امور خارجه از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه با مرتبه دانشیاری به دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران انتقال یافت.

 

وی افزود: انتقال ظریف به دانشگاه تهران با درخواست دانشکده مطالعات جهان این دانشگاه انجام شد.

 

این در حالی است که محمدجواد ظریف قبلا در مصاحبه ای اعلام کرده است که در سال 1389 رسما بازنشسته شده اند. همین امر موجب شد تا خبرگزاری فارس موضوع « چگونگی پذیرش ظریف بازنشسته در هیات علمی دانشگاه تهران» را در مطرح کرده و به گفتگو با وزیر علوم بپردازد.

 

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره این موضوع با اشاره به غیر قانونی بودن فعالیت بازنشستگان به عنوان هیأت علمی دانشگاه‌ها، گفت: افرادی که به طور کلی در مراکز آموزشی، نهاد و ارگان های مختلف بازنشسته شده‌اند به هیچ وجه نمی‌توانند به عنوان اعضای هیأت علمی در دانشگاه های سراسر کشور فعالیت کنند.

 

 وی افزود: براساس قانون و بخشنامه‌ای که به همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی داده‌ایم هیچ یک از بازنشستگان اجازه فعالیت در قالب اعضای هیأت علمی را ندارند.

 

غلامی تصریح کرد: بازنشستگان در صورت تمایل و دارا بودن شرایط لازم برای فعالیت‌های آموزشی تنها می‌توانند به عنوان نیروی حق التدریس در دانشگاه‌ها خدمت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
واقعا برای دانشگاه تهران باید تاسف خورد که به عنوان مهمترین دانشگاه ایران وارد باندبازی های سیاسی شده است
از اعضا هیات علمی دانشگاه تهران