صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 13
کد خبر: ۲۲۳۲۰۲

هواشناسی/تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی طی امشب

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز برای برخی از نواحی غربی کشور صادر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز برای تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی طی امشب صادر شده است‌.

وی افزود: بارش سنگین برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن طی امشب در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود.

او گفت: اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای مواصلاتی به ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز وجود دارد.

وی افزود: اجتناب از سفر به ویژه در گردنه های برف گیر، خودداری مطلق از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی کامل راهداری جهت برف‌روبی در مسیرها و مدیریت در انتقال نهاده‌های انرژی توصیه می‌شود.

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها گفت: به‌دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان، تمامی فرودگاه‌های این چهار استان برای مقابله با هرگونه بحران، در حالت آماده باش قرار دارند./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: