صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۲
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 19
کد خبر: ۲۲۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

پاسخ سخت یمنی‌ها به تجاوزات آمریکا و انگلیس

سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در دامی افتاده‌اند که رژیم صهیونیستی پهن کرده بود، گفت: نظامیان آمریکایی و انگلیسی از دورترین نقاط کره زمین به بهانه‌ای واهی و سست راهی این منطقه شده‌اند تا دنیا را فریب دهند. حال در کمین محکمی قرار دارند، جایی که در تیررس موشک‌های یمن است و آنها را بدون هیچ راه فراری نابود می‌کند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آمریکا و انگلیس با همه ادعاهای خود در حمایت از رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، به یمن پس از تحمیل 9 سال محاصره و جنگ حمله کردند. این حمله برخلاف انتظارشان به یمنی‌ها اعتبار مضاعف بخشید؛ چه اینکه آنها از حمله دولت‌های ظالم غافلگیر نشدند و وحشت نکردند، زیرا در 9 سال گذشته همواره مورد حملات آنان بودند و بر آنها غلبه کرده‌اند.
 
آمریکا و انگلیس با موشک‌هایی که قیمت هر کدامشان چندصدهزار دلار است در یمن چه چیزی را ویران کردند؟ خانه‌هایی که با هزینه اندک ساخته شده‌ بود و با هزینه اندک بازسازی می‌شوند، اما باید در انتظار ویرانی ناوها و پایگاه‌هایی بنشینند که برایشان میلیون‌ها و میلیاردها دلار هزینه کرده اند و به‌راحتی قابل بازسازی نیستند.
 
آمریکایی‌ها اگر به جنگ با یمن ادامه دهند، ناگزیر خواهند شد پایگاه‌های خود را در منطقه تخلیه کنند و به عمق اقیانوس‌ها پناه ببرند. آمریکا اگر به جنگ ادامه دهد، پایه‌های دولت‌های وابسته به خود را در منطقه سست‌تر می‌کند و این هزینه‌های دوسوی میدان است.

حملات نظامی آمریکا و انگلیس به سرزمین یمن با تمام معیارها شکست خورده تلقی می شود، زیرا آنچه را که در مدت هشت سال هدف قرار گرفته بود، هدف قرار دادند


سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن درباره عملیات ارتش و نیروهای مسلح یمن در آب های دریای سرخ و بستن تنگه باب المندب به روی کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: در تنگه باب المندب فضایی که باعث می شد صهیونیست ها از آنجا برای بازسازی خود استفاده کنند، بسته شد.

 


وی افزود: اکنون صهیونیست ها سرگردان و سردرگم هستند و نمی توانند علیه یمن جبهه دیگری بگشایند، زیرا با تدبیر عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله ظرفیتی برای عرض اندام باقی نمانده است. نظامیان صهیونیست نتوانستند از خود در برابر موشک های نیروهای مسلح یمن که به پایتخت ادعایی شان اصابت کرد، محافظت کنند.
 
تحلیلگر سیاسی یمن عملیات نیروهای مسلح کشورش را ویران کننده قلعه های خیبر توصیف و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی ناتوان از مقابله با مقاومت فلسطین و یمن، آمریکایی ها و انگلیسی ها را به جنگ نیابتی فرستاد. تجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن هیچ جایگاه قانونی ندارد و نقض آشکار حقوق انسان هایی سخاوتمند است که قیام و جهاد را بهتر از نشستن در خانه و تسلیم شدن می دانند.
 
المنتصر گفت: حملات نظامی آمریکا و انگلیس به سرزمین یمن با تمام معیارها شکست خورده تلقی می شود، زیرا آنچه را که در مدت هشت سال هدف قرار گرفته بود، هدف قرار دادند و آنچه را که در بمباران ماجراجویانه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ویران شده بود، تخریب کردند. عربستان، آمریکا و متحدانشان میلیاردها دلار برای ویران کردن یمن بودجه هدر دادند و خانه ها ویران کردند، در حالی که یمن از زیر آوارها قوی تر از گذشته بیرون آمد.


وی تصریح کرد: عملیات نظامی غرب در یمن در تلافی همان شکست ها انجام شد و ادعای حمایت از رژیم صهیونیستی و ائتلاف دریایی بیهوده و پوچ است. این عملیات هیچ نتیجه ای جز اینکه خشم یمنی ها را بیشتر و آنها را به به خاک مالیدن پوزه آمریکایی ها مشتاق تر کند، نتیجه ای ندارد.
 
تحلیلگر سیاسی یمن تأکید کرد: دروازه‌های جهنم به روی متجاوزان گشوده شده است و به نظر می‌آید جنگی منطقه‌ای آغاز خواهد شد که متجاوزان نمی توانند به هیچ عنوان آخرین فصل‌هایش را بنویسند. آمریکا وقتی به پسرانش از آل سعود گرفته تا خائنانی که پیش تر بر یمن حکومت می کردند، دستور داد در این کشور فتنه به راه بیندازند هرگز فکر نمی کرد نسل شجاع انقلابی در یمن به پا خیزند و به برکت خون پاک و مطهر شهیدان، نسخه منافقین را درهم بپیچند.
 
المنتصر گفت: به همت نسل شجاع انقلابی یمن تاج و تخت ستمگران سقوط کرد و یمن جدید با مردمی مؤمن، باخرد، نوع دوست و شهیدپرور متولد شد که امروز نقش طبیعی خود را در رهبری ملت های آزاده ایفا می کند. یمنی ها وظیفه شرعی خود را آزادسازی مقدسات اسلامی، دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان و مستکبرین می دانند.
 
وی عنوان کرد: نیروهای آمریکایی و انگلیسی ناوهای خود را به دریای سرخ که طول آن بیش از 2 هزار و 250 کیلومتر و عرضش در عریض ترین نقطه تنها 355 کیلومتر تخمین زده می شود گسیل داشتند، بنابراین وارد حفره ای تنگ شدند که از آن نجات نخواهند یافت. آنها در دامی افتاده اند که رژیم صهیونیستی پهن کرده بود و ممکن است دریای سرخ با خون آنها معنای واقعی به خود بگیرد.

به همت نسل شجاع انقلابی یمن تاج و تخت ستمگران سقوط کرد و یمن جدید با مردمی مؤمن، باخرد، نوع دوست و شهیدپرور متولد شد که امروز نقش طبیعی خود را در رهبری ملت های آزاده ایفا می کند


المنتصر گفت: نظامیان آمریکایی و انگلیسی از دورترین نقاط کره زمین به بهانه ای واهی و سست راهی این منطقه شده اند تا دنیا را فریب دهند. حال در کمین محکمی قرار دارند، جایی که در تیررس موشک های یمن است و آنها را بدون هیچ راه فراری نابود می کند. جنگ به پایان خود نزدیک می شود و صهیونیست های جنایتکار و متجاوزان آمریکایی راه برگشت ندارند و از بین می روند.
 


وی افزود: یمنی ها تاج و تخت منافقین را ساقط و کشور و مردم را از لوث وجود آنها پاک می کنند. منافقین داخلی نیز به زباله دان تاریخ انداخته خواهند شد تا عرصه برای ظهور و بروز اولیای صالح خدا که وعده الهی مبنی بر به ارث ماندن زمین برای آنها و گسترش عدالت است، هموار شود.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب سهرابی بیجار گروس
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ماشاءالله یمن