صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۱
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 24
کد خبر: ۲۲۴۹۹۶

ارتباط ناسا با بالگرد نبوغ دوباره برقرار شد + عکس

ناسا اعلام کرد ارتباط خود را با بالگرد اینجنیوتی (نبوغ) (Ingenuity) که در مریخ فعالیت تحقیقاتی می‌کند، دوباره به‌دست آورده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناسا اعلام کرد ارتباط خود را با بالگرد اینجنیوتی (نبوغ) (Ingenuity) که در مریخ فعالیت تحقیقاتی می‌کند، دوباره به‌دست آورده است.

آژانس فضایی آمریکا گفته بود ارتباط خود با اینجنیوتی را پس از پرواز موفق آن، از دست داده است. اینجنیوتی که اساساً یک پهپاد با ارتفاع حدود ٠.۵ متر است در سال ٢٠٢١ همراه با مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) به مریخ رسید و به اولین دستگاه موتوری تبدیل شد که به‌طور مستقل در سیاره دیگری پرواز کرده است.

ناسا اعلام کرد ارتباط خود را با بالگرد اینجنیوتی (نبوغ) (Ingenuity) که در مریخ فعالیت تحقیقاتی می‌کند، دوباره به‌دست آورده است.

آژانس فضایی آمریکا گفته بود ارتباط خود با اینجنیوتی را پس از پرواز موفق آن، از دست داده است. اینجنیوتی که اساساً یک پهپاد با ارتفاع حدود ٠.۵ متر است در سال ٢٠٢١ همراه با مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) به مریخ رسید و به اولین دستگاه موتوری تبدیل شد که به‌طور مستقل در سیاره دیگری پرواز کرده است. / ثریا

مطالب مرتبط
نظر شما