صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 24
کد خبر: ۲۲۵۰۱۸

انهدام ۴ پهپاد اوکراینی در منطقه «اوریول» روسیه

در ادامه حمله‌های موشکی و پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک اوکراین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۴ پهپاد اوکراینی در غرب این کشور رهگیری و سرنگون شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی این کشور در منطقه «اوریول» در غرب روسیه امروز چهارشنبه ۴ پهپاد مهاچم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کرد.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که «صبح امروز تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در خاک روسیه خنثی شد و سامانه‌های پدافند هوایی ۴ پهپاد را بر فراز استان اوریول رهگیری کردند.»

 

روز دوشنبه «دنیس پوشلین» رییس منطقه جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که شمار قربانیان بمباران مناطق مسکونی این منطقه توسط ارتش اوکراین به ۲۸ کشته و ۳۰ زخمی افزایش یافته است.

 

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسک را یک اقدام تروریستی وحشیانه علیه غیرنظامیان روسیه می دانیم.حمله کی یف به دونتسک را قویاً محکوم می کنیم؛ تمایل غرب برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه، کی یف را به اقدامات بی پرواتری سوق داده است. این قبیل اقدامات دارای تبعات هستند و مسکو آنها را مهم تلقی می کند.

 

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: از نهادهای بین المللی می خواهیم که حمله کی یف به دونتسک را محکوم کنند؛ سکوت آنها به معنای تایید کشتار غیرنظامیان خواهد بود. حملات تروریستی اوکراین به وضوح فقدان اراده سیاسی این کشور برای صلح و حل و فصل بحران از طریق روش های دیپلماتیک را نشان می دهد. دستیابی به تمام اهداف عملیات ویژه ضروری است؛ خاک اوکراین نباید منشا تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی (علیه مسکو) باشد.

 

روز یکشنبه شهردار منطقه دونتسک که سال گذشته با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اعلام کرد که در تازه ترین حمله‌ های توپخانه‌ای ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم ۱۸ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند. «دنیس پوشلین» رییس منطقه جمهوری خلق دونتسک هم این حمله را «بی‌رحمانه» توصیف و تاکید کرد که حمله‌های ارتش اوکراین زمانی رخ داد که خیابان‌ها در شلوغ‌ترین زمان خود بودند.

 

به گفته مقامات محلی دونتسک نیروهای ارتش اوکراین در روز شنبه ۴۳ بار بیش از ۱۶۱ پرتابه به سمت این منطقه شلیک کردند./ مهر

نظر شما