صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 25
کد خبر: ۲۲۵۱۷۴

آغاز مراسم اعتکاف در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز آیین معنوی اعتکاف با حضور ۲ هزار و ۴۰۰ معتکف آقا و خانم در این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام مهدی حسین آبادی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از وظایف مسجد مقدس جمکران برگزاری آیین اعتکاف است، اظهار کرد: این مراسم هر ساله در ایام البیض ماه رجب، دهه آخر ماه مبارک رمضان و همینطور به صورت فصلی در مواقع مختلف به صورت گروهی برگزار میشود.

وی ادامه داد: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته در ایام رجبیه پذیرای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از معتکفین عزیز هستیم که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر آقا در مسجد امام علی علیه السلام و ۱۲۰۰ نفر بانو در مسجد فاطمه الزهرا (س) حضور دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت قرآن و صحیفه سجادیه در این ایام برای معتکفین برگزار خواهد شد، گفت: برای برگزاری این آئین معنوی ۲۰۰ نفر از خادمین مسجد مقدس جمکران در بخش‌های مختلف خدمت رسانی می‌کنند.

حسین آبادی افزود: باتوجه به اینکه در ایام اعتکاف مسجد امام علی (ع) در اختیار برادران است لذا در روز‌های پنج شنبه، جمعه و شنبه مسجد مقام در اختیار بانوان زائر قرار نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایان بخش برنامه‌های اعتکاف اعمال ام داوود است که قرائت دعای ام داوود را حاج عباس حیدرزاده انجام خواهد داد. / فارس

نظر شما