صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 17
کد خبر: ۲۲۵۳۷

شش محور هجوم به ایران از نگاه مقام ارشد وزارت اطلاعات

مشاور وزیر اطلاعات در تبیین چالش‌های پیش روی جامعه، از شش محوری سخن گفت که دشمنان در طول دو سال اخیر با تمرکز بر آن ها در پی به زانو درآوردن جمهوری اسلامی بوده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خروج آمریکا از برجام را می توان آغازگر دور جدیدی از تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی از سوی سرویس های سیاسی و امنیتی بیگانه دانست. از همین رو مقامات کشورمان در خلال ماه های اخیر بر آنند با تمرکز بر منفذهای احتمالی و بستن راه های نفوذ، مانع از تحقق خواست بیگانگان گردند.

 

در همین ارتباط یک مقام ارشد وزارت اطلاعات در جمع روسای دانشگاهها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای خراسان رضوی در مشهد افزود: دشمنان مدعی هستند در ایران رهبران فاقد محبوبیت هستند اما این که کشور در یک سال و نیم اخیر توانسته بحرانها را مدیریت کند خلاف این ادعای دشمن را ثابت می کند.

 

وی با تشریح ابعاد مختلف عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد: دشمن طی ماههای اخیر با تمرکز بر نقاط قوت جمهوری اسلامی به شش محور هجوم سرسام آوری داشته است.

 

مشاور وزیر اطلاعات نخستین نقطه ای را که دشمن روی آن تمرکز گسترده داشته "توان جمهوری اسلامی برای عبور از تحریمها" عنوان و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا چند مرتبه در شهریور ماه مدعی شد که ایرانیها زیر تحریم از حال رفته اند. جان بولتون که کنار گذاشته شد نیز چند بار مدعی شده بود مردم ایران برای امرار معاش و درمان خودشان نیازمند غرب و اروپا هستند، این در حالی است که آنها خودشان درک می کنند که ایران محکمتر از قبل ایستاده است. وی یارگیری ایران در عرصه بین المللی خصوصاً ارتباط با چین و روسیه را دیگر حوزه مورد تمرکز دشمن ذکر و بیان کرد: آمریکاییها زمینه تلاش می کنند با تفرقه افکنی این ظرفیت را ساقط کنند.

 

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی درباره سومین حوزه مورد تأکید آمریکا هم اظهارداشت: گفته می شود ایران توان بلاملاحظه ای برای تهدید رژیم صهیونیستی دارد و هر ضربه ای که بخواهد به رژیم صهیونیستی می زند زیرا ایران از نگاه تهدیدات رژیم صهیونیستی جزیره امن می باشد لذا دشمن از این موضوع به شدت نگران است.

 

وی چهارمین محور را نیاز شدید آمریکا و شخص ترامپ برای مذاکره با ایران توصیف و بیان کرد: مادامی که ما مقاومت کنیم نیاز آمریکا برطرف نشده است.

 

مشاور وزیر اطلاعات درباره اتفاقات اخیر نبرد یمن نیز گفت: پنجمین حوزه مورد تمرکز دشمنان نفوذ منطقه ای ایران است. غربیها اذعان دارند که انصار الله به عنوان هم پیمان ایران قدرتی دارد که موشکش ۱۲۰۰ متر آن طرفتر به تاسیسات نفتی سعودی اصابت کرده و دنیا برای آنها کف می زند. این نقطه قوت جمهوری اسلامی است که هم پیمانانش در منطقه چنین قدرتی دارند.


این مقام امنیتی شمین عرصه قدرت ایران را توان و قدرت اداره رهبری در جمهوری اسلامی ذکر و بیان کرد: آمریکاییها میگویند رهبری ایران در هر میدانی که حاضر شده، پیروز صحنه را ترک کرده است. این مقام امنیتی در ادامه سخنانش به نقاط ضعف ایران از نگاه دشمن هم اشاره و بیان کرد: چالشهای اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و وجود دستهای ناپاک است.

 

وی در ادامه دو راهبرد اصلی دشمن را "تجزیه ایران و تضعیف اندیشه آخرالزمانی جمهوری اسلامی" دانست و افزود: جدا کردن ثروت نفتی از توان علمی و توان بسیج افکار عمومی، از اهداف دشمن بوده و در صورت عدم امکان به دنبال ایجاد مخاصمه قومی و طایفه ای و در نهایت اگر نشد "تجزیه عاطفی و معنوی" را دنبال می کند.

 

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: دومین راهبرد دشمن تضعیف اندیشه آخرالزمانی در جمهوری اسلامی است که اخیراً کارشناسان آمریکایی به صورت مبسوط به آن پرداخته و عنوان شده که "سیاستمداران غربی باید دیدگاه آخرالزمانی مقامات ایران را جدی بگیرند زیرا این همان اتفاقی است که روند تصمیم گیری تهران را هدایت می کند."

 

وی در بخش دیگری از سخنانش سیاسی بودن فضای دانشگاهها را فارغ از جناح بندیهای سیاسی اولویت بالندگی علمی و نخبه پروری و "حمایت این نهاد را از ارزشهای انقلابی و جلوگیری از خیمه زدن دشمن بر روی مطالبات صنفی دانشجویان" از جمله اقدامات ضروری در دانشگاهها برشمرد.

 

مشاور وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن به دنبال ترویج ساختار شکنی در قالب آزاداندیشی می باشد. دشمن به دنبال تقرب به تشکلهای سیاسی و بهره برداری از آنها است که بایستی از آن ممانعت شود. وی بر حفظ و حراست از سرمایه های انسانی و جامعه نخبگانی تاکید کرد.

 

در ابتدای این هم اندیشی روسای دانشگاهها و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به ایراد نقطه نظرات و تحلیل آخرین وضعیت دانشگاهها در استان خراسان رضوی پرداختند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: