صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 01
کد خبر: ۲۲۶۳۲۶

توافق اتحادیه اروپا برای ارسال 50 میلیارد یورو کمک به اوکراین

رئیس شورای اروپا از اجماع اتحادیه اروپا در خصوص تخصیص کمک مالی 50 میلیارد یورویی به اوکراین خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس شورای اروپا شارل میشل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نهایت در خصوص ارسال ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین به اجماع رسید.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، میشل در صفحه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این خصوص نوشت: «ما به توافق رسیدیم. اتحاد».

در حالیکه پیش از این مجارستان یکی از مخالفان اصلی تخصیص بودجه میلیاردی برای اوکراین بود، رئیس شورای اروپا تصریح کرد: «تمامی ۲۷ رهبر در خصوص بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین در چارچوب بودجه اتحادیه اروپا توافق کردند».

توافق برای ارسال بودجه میلیاردی به اوکراین در شرایطی است که تا پیش از این، نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان تأکید داشت که اتحادیه اروپا نباید با تصمیماتش برای ارسال کمک به اوکراین، بودجه این اتحادیه را تضعیف و از منابع محروم کند.

شارل میشل در خصوص توافق جدید تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گفت که طبق توافق جدید، «بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش‌بینی برای اوکراین» تخصیص داده می‌شود.

رئیس شورای اروپا درست در آستانه نشست رهبران اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر گفت: «اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین، رهبری و مسئولیت را برعهده می‌گیرد. ما می‌دانیم چه چیزی در خطر است».

هنوز مشخص نیست که آیا مجارستان امتیازاتی را برای موافقت با این طرح اتحادیه اروپا دریافت کرده یا خیر.

در ماه دسامبر، ۲۶ کشور دیگر اتحادیه اروپا با بسته کمک مالی به اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو برای سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ موافقت کردند و همچنین موافقت کردند که کی‌یف را نامزد عضویت در اتحادیه اروپا کنند که البته اوربان با اکراه این بخش را پذیرفت./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما