صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۸۱۳

پشت پرده تلاش دشمن برای هجمه به رهبر انقلاب چیست؟

جایگاه و چهره برجسته رهبر انقلاب در میان تحلیلگران، رسانه ها، اندیشکده ها و مقامات سیاسی جهان که به کرات در سخنرانی ها، یادداشت ها و گزارش های مختلف به آن اشاره کردند و حتی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هم نمی توانند آن را کتمان کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛‌ پیش بینی سناریوهای دشمن، مدیریت درست چالش ها و مشکلات، ارائه برنامه ها و راهکارهای دقیق و سنجیده برای عبور از مشکلات و بیان نکات تاثیرگذار در معادلات داخلی،منطقه ای و بین المللی از جمله مهمترین ویژگی هایست که یک مقام سیاسی تصمیم گیر در سطح کلان  در یک کشور در صورت برخورداری از آنها می تواند رهبری توانمند، تاثیرگذار و جریان ساز باشد.

 

چندین سال هست که تحیلگران، اندیشکده ها و مقامات سیاسی جهان در یادداشت ها و سخنرانی های خود از رهبر ایران به دلیل توانایی های مذکور به عنوان کسی که توانایی دارد به رغم فشارهای مختلف در 3 دهه گذشته در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران، فضای کشور را به خوبی راهبری کند، نام می برند.

 

در همین راستا، مجله تایمز در دسامبر سال 2016 در سرمقاله خود می نویسد: "رهبر  ۷۸ساله ایران، ۲۸ سال کشوری را در پر تلاطم ترین طوفان ها جوری رهبری کرد که امن ترین کشور خاورمیانه باشد...رهبر ۷۸ ساله ايران با یک هشدار واولتيماتومش شاه کشوری دیگر را به شدت مرعوب سازد(حادثه منا) تا جایی که فردای سخنرانی اش، تمام وعده های بر زمین مانده عملی میشود. ...رهبر ۷۸ ساله ايران مسایل بین المللی و  آینده سیاسی جهان را بدرستی محاسبه و پیش بینی میکند"

 

سال 1394 پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر به ایران جهت شرکت در اجلاس گاز مستقیم از فرودگاه به دیدار رهبر انقلاب می رود. رسانه ها نقل می کنند در این دیدار پوتین از اعضای دفتر خود می خواهد مترجمی حاذق برای این دیدار آماده کنند که وقتی مشاورانش از وی درباره دلیل این اقدام می پرسند، پاسخ می دهد:" رهبر ایران 4 شاخصه خیلی منحصر به فرد دارد؛ دروغ نمی گوید، حرف تکراری نمی زند، صحبت های ایشان کاملا علمی و آینده نگرانه است و قطعا به وقوع می پیوندد، سخنان ایشان برای سیاستمداران دنیا مهم و روی معادلات جهانی تاثیر سریع و مستقیم دارد."

 

در اظهارنظری جدید، «امید شریفی دانا» سلطنت‌طلب و ضدانقلاب مقیم سوئد و از حامیان شاهان پهلوی در صفحه شخصی خود می نویسد: "از نظر ایدولوژیک به مراتب به پادشاه فقید نزدیکترم ولی با همه اختلافات عقیدتی نمیتوانم شجاعت و ایثار آقای خامنه‌ای را نبینم و از فرار شاه در کودتا مصدق و شورش (انقلاب) پنجاه و هفت به سادگی گذر کنم! ... با در نظر گرفتن شرایط فعلی کشور، «علی خامنه‌ای» را گزینه با لیاقت‌تری برای تخت‌شاهی میدانم! اهورامزدا سایه آقای خامنه‌ای را از سر ملت ما بویژه خاک پاک ایران کم نکند و طول عمر به ایشان ببخشد … مطمئنم با آقای خامنه‌ای تا یک دهه آینده امپراطوری ایران به یک قدرت بی‌انکار جهان تبدیل خواهد شد …کسی که دو مرتبه در حساسترین شرایط کشور فرار میکند، نمیتواند قهرمان من میهن پرست باشد! قهرمان من بشاراسد و آقای خامنه‌ای ست که ایستادند و در برابر مافیای بی نظمی جهان مقاومت میکنند! تاریخ برای کسانی که می‌ایستند، ارزش قائل میشود"

 

جایگاه و چهره برجسته رهبر انقلاب در میان تحلیلگران، رسانه ها، اندیشکده ها و مقامات سیاسی جهان که به کرات در سخنرانی ها، یادداشت ها و گزارش های مختلف به آن اشاره کردند و حتی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هم نمی توانند آن را کتمان کند، این روزها باعث شده دشمن به فکر هجمه به رهبر انقلاب با تصویرسازی های غلط و ارائه داده های تحریف شده باشد. اقدام واشنگتن در تحریم نهادهای زیرمجموعه رهبر انقلاب در این راستا ارزیابی می شود. نکته ای که این روزها باید مدنظر قرار داد این است که نباید به گونه ای در داخل توسط هر شخص یا جریانی رفتاری یا صحبتی صورت بگیرد که در مسیر پازل طراحی شده دشمن باشد. باید به یک کلام این موضوع را در نظر بگیریم که در چه شرایطی و چه موقعیت زمانی قرار داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: