صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 21
کد خبر: ۲۲۹۱۶

تمجید از حزب الله برای دفاع از لبنان

جبران باسیل در سخنانی از اقدامات حزب الله جهت دفاع از لبنان در برابر تهاجم صهیونیست ها ستایش کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از تهاجم اخیر صهیونیست ها به لبنان و واکنش قاطع حزب الله به این اقدام، مقامات لبنانی به تمجید از این جریان روی آورده اند. "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان  در همین باره و با تاکید بر اینکه سیاست بیروت پرهیز از هر گونه اقدام جنگ طلبانه در منطقه است، دفاع حزب الله از کشور در مقابل حمله اخیر پهپادی صهیونیست ها را ستود.

 

باسیل روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون "بی. بی. سی" اظهار داشت: سیاست لبنان مبتنی بر خودداری از هرگونه اقدام جنگ طلبانه در منطقه و در عین حال پایبندی به دفاع از خود است.

 

وی با بیان اینکه اسرائیل بارها حریم لبنان را نقض کرده است، آن را به مثابه نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برشمرد و گفت: "اسرائیل" تنها در دو ماه گذشته ۴۸۰ بار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان را در دریا، زمین و هوا نقض کرد.

 

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ تابستان ۲۰۰۶ بین مقاومت لبنان و اسرائیل معروف به جنگ ۳۳ روزه صادر شد.

 

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: تا کنون لبنان هیچ حمله‌ای ضد هیچ کشوری و به طور خاص اسرائیل نداشته است؛ زمانی که اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به خاک لبنان حمله کرد، دفاع از کشور ضروری بود و پس از آن  ۱۳ سال آرامش برقرار بود اما اخیرا اسرائیل با دو پهپاد مسلح به بیش از ۶ کیلوگرم مواد منفجره به بیروت پایتخت لبنان حمله کرد و پس از این حمله، حزب الله بود که از کشورمان دربرابر اسرائیل دفاع کرد.

 

باسیل در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: هیچ کس درباره واقعیت ادامه اشغال بخشی از سرزمین ما از سوی اسرائیل اختلاف نظر ندارد؛ آنها هنوز مناطقی از سوریه و نیز مزارع شبعاء و تپه‌های کفر شوبا را اشغال کرده اند و علاوه بر این بخشی از روستای قجر تحت اشغال آنان قرار دارد.

 

باسیل سپس به موضوع پناهجویان فلسطینی در لبنان اشاره کرد و گفت: هیچ کس شک ندارد که ما همچنان میزبان صدها هزار پناهجوی فلسطینی هستیم که از کشور خود آواره شد و در کشور ما زندگی می کنند.

 

موضوع دیگری که باسیل در این گفتگو به آن پرداخت، تحریم های آمریکایی بود. وی در این مورد اظهار داشت: ما با تحریم  نمایندگان پارلمان مخالف هستیم، این موضعی است که آمریکا از مدت‌ها قبل آن را در پیش گرفته است اما ما با این موضع مخالفیم با این حال  روابطمان با آمریکا خوب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: