صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 23
کد خبر: ۲۲۹۶۸۴

حاج علی‌اکبری: کاندیداها از دوقطبی‌سازی‌ پرهیز کنند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: کاندیداهای انتخابات مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مدنظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی، از تولید توقعات غیرمنطقی، سیاه‌نمایی و زیر سئوال بردن دستاوردها دوری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به اهمیت و جایگاه ماه شعبان اشاره کرد و گفت: اولاً خداوند متعال را به خاطر بارش رحمتش در سراسر کشور شکر می‌کنیم.


وی، ضمن تشکر از مردم بابت خلق یک حماسه 22 بهمن ماه، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن ماه، ترکیبی از حماسه و عقلانیت بود.


خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: امروز، دو مسألهٔ مهم پیش روی ماست، اولاً انتخاباتی است که هفته آینده پیش رو داریم، مسأله دوم، مسأله جهان اسلام و غزه‌ است.


حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اضافه کرد: در مسأله انتخابات، حضور گسترده نامزدها و تأیید صلاحیت‌ها سبب شده که اولین قدم‌ها برداشته و مقدمات اجرایی فراهم شده و ما به هفته حساسی که هفته تبلیغات است، نزدیک شده‌ایم. انتخابات و اجرای اراده مردم و دموکراسی دینی، هدیه خداوند متعال، ائمه و شهدا به ملت است که امکان دست به دست شدن قدرت را فراهم می‌آورد.

وی همچنین بیان کرد: انتخابات، یکی از برترین مسئولیت‌های اجتماعی است که بر عهده ماست، انتخابات نماد استقلال، آزادی و حق ملت برای تعیین سرنوشت‌شان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران توضیح داد: کل جریان ضد انقلاب، با سوابق تاریک و سیاه خود زیر پرچم کفر و استکبار جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را در دست گرفته‌اند، بیش از ۱۵۰۰ شبکه تلویزیونی علیه برگزاری انتخاباتِ ایران فعالیت می‌کنند. امروز همه دشمنان علیه انتخابات بسیج شده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تصریح کرد: امیدواریم در جمعه آینده که جمعه وحدت نیز است، مردم یک بار دیگر صفحه دیگری از حماسه بزرگ دشمن‌شکن را خلق کنند.

وی ضمن خواندن مسئله غزه، به عنوان مسئلۀ اول جهان اسلام، بیان داشت: پس از ۱۴۰ روز جنگ، غزه به نمایشگاهی بزرگ از شکست‌های استکبار جهانی تبدیل شده است. رژیم غاصب در ۷۵ سال عمر کثیف خود، هیچ وقت چنین ضربه‌ای را تجربه نکرده بود.

خطیب موقت نماز جمعۀ تهران افرود: دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی واقعیت خارجی ندارد و این رژیم دچار مرگ مغزی شده است و به زور تنفس مصنوعی و ارسال سلاح و تبلیغات رسانه‌ای، این پیکر متعفن را نگهداری می‌کنند لذا این نمایش به جایی نخواهد رسید.

حاج علی اکبری ادامه داد: آنچه از کشتار و جنایت جنگی و تخریب زیرساخت‌های غزه اتفاق می‌افتد، محصول مشترک کمپانی لیبرال دموکراسی غرب و مجامع مفلوک بین المللی و سکوت خیانت بار دولت‌های به اصطلاح اسلامی است. ایستادگی مردم مقتدر و مظلوم غزه نه فقط باعث عزت خود مردم غزه، اسلام و محبوبیت قرآن کریم شده بلکه برای مردمان گرفتار در چنبره استعمار فکری نظام سلطه یک بیداری فطری عمومی را با خود به همراه داشته است.

امام جمعۀ موقت تهران تصریح کرد: امروز حمایت از ملت فلسطین به نماد روشنفکری در جهان تبدیل شده است.

همچنین، وی در بخشی از خطبه‌ها، ضمن اشاره به در شناسایی و رهگیری و دستگیری عوامل دشمن در ۲۸ کشور جهان و قدردانی از سربازان گمنام امام زمان پرداخته و گفت: امروز وزارت اطلاعات، دژ مستحکمی در برابر انواع و اقسام تهدیدها و حجم گسترده و بزرگی از تهدیدات سیاسی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و امثال این‌هاست. به یکی از بزرگترین قدرت‌های اطلاعاتی در منطقه و جهان تبدیل شده و مزیت آن اخلاص، تدین، روحیه جهادی این عزیزان، مردم پایه بودن اطلاعات در جمهوری اسلامی، هماهنگ بودن با مردم، حمایت مردم و بهترین استفاده از فناوری‌های جدید است./ تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما