صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 22
کد خبر: ۲۳۰۴۵

بازگشت آرامش نسبی به طرابلس

پس از روزها نبرد میان شبه نظامیان وفادار به خلیفه حفتر و نیروهای دولتی لیبی، منابع خبری از بازگشت آرامش نسبی به طرابلس خبر می دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان سقوط سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی تا به امروز این کشور روی آرامش به خود ندیده است. لیبی در مقطع کنونی چند پاره شده و هریک از طرفین درگیر اعم از وفاداران به خلیفه حفتر، نیروهای دولت قانونی طرابلس، شبه نظامیان ستیزه جو نزدیک به القاعده و داعش و شماری از قبائل جنوبی لیبی بر بخش هایی از این کشور تسلط یافته اند.


طرابلس پایتخت لیبی در طول روزهای اخیر شاهد نبردی سنگین میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان خلیفه حفتر بوده است. مصطفی المجعی سخنگوی عملیات «برکان الغضب» لیبی به خبرنگار آناتولی گفته بود: درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در نزدیکی اردوگاه «النقلیه» جنوب طربلس ادامه دارد.


روز گذشته یک فروند جنگنده وابسته به ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر برای نخستین بار از زمان آغاز حمله به طرابلس چند موضع در شهر مصراته از جمله کالج هوایی این شهر را هدف قرار داد.

 

گفتنی است ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ 4 آوریل گذشته از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

 

این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غرب این کشور طی ماه آوریل گذشته آغاز شود.

 

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده و در تاریخ 26 ژوئن گذشته تونستند شهر استراتژیک غریان در جنوب پایتخت این کشور را آزاد کنند.

 

رسانه های صبح امروز از آرامش نسبی پس از درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی لیبی و شبه نظامیان ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر به طرابلس خبر داده اند.

 

نیروهای دولتی دیروز مجددا پایگاه الیرموک را آزاد کردند. جنگنده های وابسته به حفتر شب گذشته مواضع نیروهای دولت در «عین زاره»، «جنزور» و الخلاطات جنوب طرابلس را بمباران کردند.

 

به گزارش سازمان بهداشت جهانی از آغاز حمله حفتر به طرابلس تاکنون بیش از 1000 نفر کشته و بیش از 5500 نفر دیگر زخمی شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: