صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 28
کد خبر: ۲۳۰۴۷۷

حماس: تعطیلی بیمارستان «کمال عدوان» شکست بین‌المللی در محافظت از بشریت است

جنبش حماس امروز (چهار شنبه) در بیانیه‌ای در واکنش به تعطیلی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل اتمام سوخت، نسبت به پیچیده شدن بحران انسانی در این باریکه هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حماس اعلام کرد: اطلاعیه تعطیلی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل اتمام سوخت، وضعیت بهداشتی و انسانی بحرانی مردم ما را در این منطقه تشدید می‌کند.

در بیانیه حماس آمد: این اتفاق یک شکست بین‌المللی در محافظت از بشریت در برابر جنایت صهیونیستی است که شمال نوار غزه را محاصره کامل دارد.

این جنبش همچنین تاکید کرد: جامعه بین‌المللی و سازمان ملل موظف هستند به مسوولیت‌ها و وظایف قانونی خود در راستای اتخاذ همه اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه عمل کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: ما همچنین از همه نهاد‌های مسوول از جمله آژانس‌های سازمان ملل، می‌خواهیم که برای تحویل مواد غذایی اضطراری به مردم ما در شمال نوار غزه که توسط دشمن جنایتکار در معرض قحطی سیستماتیک قرار دارند، اقدام فوری انجام دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه از تعطیلی این بیمارستان به دلیل پایان‌یافتن سوخت آن خبر داد.

الکحلوت در این باره گفت: از امروز به دلیل پایان یافتن سوخت، بیمارستان کمال عدوان قادر به خدمات رسانی نخواهد بود.

وی همچنین از شهادت چندین بیمار در نتیجه کمبود دارو، غذا و سوخت در این بیمارستان خبر داد. / سما

نظر شما