صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
کد خبر: ۲۳۱۰۴

ظریف: تندروها ترامپ را کانالیزه کرده اند

وزیر خارجه در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت که تندروهای آمریکایی با وضع تحریم بانک مرکزی، عملا راه را برای هرگونه مذاکره ای از سوی ترامپ با طرف ایرانی مسدود نموده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سه روز از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک می گذرد. ظریف در خلال سه روز گذشته مبادرت به مصاحبه های متعددی با رسانه های آمریکایی نموده و به رایزنی با همتایانش در اقصی نقاط جهان مشغول بوده است.

 

در جدیدترین رخداد صورت پذیرفته، ظریف به گفتگو با سی ان ان نشسته است در پاسخ به این سوال که " گفته اید رئیس جمهوری آمریکا قصد بستن درهای مذاکرات(دیپلماسی) را دارد، منظورتان چیست؟

 

گفت: تنها دلیلی که آنها بار دیگر(موضوع تحریم) بانک مرکزی ایران را مطرح کردند، ناممکن ساختن مذاکره است به نحوی که کار را برای این رئیس جمهور کنونی و یا جانشین وی جهت حذف نام آنها (بانک مرکزی – صندوق توسعه ملی–شرکت اعتماد تجارت پارس)ازفهرست تحریم ها بسیار دشوار می سازد.

 

وی گفت: اکنون موانع بسیار بلند هستند و فکر می کنم افرادی که این موضوع را به رئیس جمهور ترامپ ارائه و پیشنهاد کردند خواستار بسته شدن درهای مذاکرات (دیپلماسی) هستند.در زمان ریاست جمهوری وی و حتی پس از اتمام ریاست جمهوری او.

 

قرار است مشروح این مصاحبه روز دوشنبه (امروز) ساعت ۱۸ به وقت لندن و ۱۳ به وقت نیویورک از این شبکه تلویزیونی پخش شود.

 

وزیر خارجه ایران اوایل هفته جاری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده است.

نظر شما