صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۴۹
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 04
کد خبر: ۲۳۱۱۱۱

وزیر خارجه فلسطین: امیدواریم پیش از ماه رمضان آتش‌بس شود

وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین ریاض المالکی امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در غزه برقرار شود.

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که یک منبع آگاه نزدیک به مقاومت فلسطین روز گذشته از «به بن‌بست رسیدن مذاکرات آتش‌بس» به دلیل کارشکنی‌های طرف اسرائیلی خبر داد، وزیر خارجه دولت فلسطین ابراز امیدواری کرد که تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، آتش‌بس برقرار شود.

 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که این چیزی است که ایالات متحده، قطر، مصر و اسرائیل در حال حاضر روی آن کار می‌کنند. امیدواریم که موفق شوند، «زیرا رسیدن به توافق قبل از شروع ماه رمضان برای ما بسیار مهم است». المالکی در ادامه با اشاره به نشست هفته پیش گروه‌های فلسطینی در مسکو گفت که این نشست بیانگر جدیت و تمایل روسیه برای انجام هر کاری به منظور غلبه بر اختلافات است و «این یک سیگنال مهم است».طرف روسی پس از این نشست توانست بیانیه نهایی را صادر کند و این یک « فرایند مفید» است.


از روز یکشنبه یک هیأت از جنبش حماس به ریاست خلیل‌ الحیه به قاهره رفته است تا با میانجیگران درباره آتش‌بس در غزه رایزنی کند. پس از آن نیز هیأت‌هایی از مقامات قطر و آمریکا وارد قاهره شدند. بنابر اعلام منابع عبری در این دور از مذاکرات هیأت اسرائیلی حضور نخواهد داشت. در چنین فضایی برخی رسانه‌های غربی از احتمال تحقق آتش‌بس طی 24 یا 48 ساعت آینده سخن می‌گویند.


یک منبع آگاه نزدیک به مقاومت شب گذشته در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد که برای همه طرف‌ها و میانجیگران روشن شده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به دنبال «ایجاد اخلال در هر فرایند جدی مذاکراتی» است. وی توضیح داد که نتانیاهو نمی‌خواهد مذاکرات جاری به عقب‌نشینی کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی غزه، بازگشایی گذرگاه‌ها و شکستن محاصره شود. او تنها به دنبال بیمه‌کردن آینده سیاسی‌اش با تکیه بر خون فلسطینی ها است./ فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما