صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۱۷۱

آیت الله جنتی: 18 میلیارد دلار به جیب دلال‌ها ریختند و امروز دست گدایی جلوی فرانسه می‌گیرند/ با مذاکره می‌خواهند دستمان را بسته و تسلیم مان  کنند/ در تشخیص صلاحیت‌ها تحت تأثیر جریان‌ها قرار نمی‌گیریم

آیت الله احمد جنتی در افتتاحیه اجلاس خبرگان بر مشی مقاومت در برابر دشمنان تاکید کرده و نتیجه غایی مذاکره را تسلیم در برابر آنها قلمداد کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم به ریاست آیت الله احمد جنتی صبح امروز آغاز به کار کرد.

 

این اجلاسیه دو روزه از ساعت ۸ صبح امروز -سه شنبه- با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه پیدا کرد.

 

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امسال ویژگی‌هایی داشت که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و پیروزی‌هایی نصیب انقلاب شده و با اشاره به ایام عزاداری محرم و پیاده‌روی اربعین، گفت: اربعین و امام حسین(ع) پیام مقاومت دارد و امسال که در هفته دفاع مقدس هم هستیم، پیام مقاومت و عاشورا دارد و جوانان ما شهادت را احیا کردند.

 

وی افزود: ایران مقابل دشمن سر تا پا مسلح ایستاده بود و ما هم اولِ کارمان بود و انقلاب به‌دست کسانی که حرکت‌های تسلیحاتی و نظامی نکرده بودند پیروز شده بود ولی دشمن پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشت. جنگ خساراتی داشت اما برکاتش از خساراتش بیشتر بود. دفاع مقدس درس مقاومت را به دنیا داد. مسئله مقاومت از اول تاریخ تا امروز بوده است. انبیا از نظر قدرت مالی و نظامی ضعیف بودند اما مقابل دشمنان ایستادند و پیروز شدند. این سیره انبیا بوده و مسئله تازه‌ای نیست.

 

آیت الله جنتی، مقاومت را محور اصلی دانست و گفت: امام حسین(ع) تسلیم نشد و به ما نشان داد در برابر ظلم و ستم نباید تسلیم شد.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: تمام استکبار برای نابودی انقلاب ما متحد شده بودند در حالی که انقلاب ما نوپا و ما بی تجربه بودیم، جنگ پُر خسارت بود اما برکات آن برای ایران بسیار بود و موجب شد در حوزه دفاعی به خود کفایی برسیم.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ عقلی باور نمی کرد ما بتوانیم مقاومت کنیم و دشمن هم فکر می کرد یک هفته ای ایران را تصرف کند اما به برکت رهبری امام(ره) و مقاومت ملت سرپا ماند.

 

آیت الله جنتی، مقاومت را سیره همه انبیا و اولیایی الهی دانست و گفت: اگر دفاع مقدس نبود ما قدرت دفاعی پیدا نمی کردیم، جنگ به ما اسلحه سازی و مقاومت را آموخت و اگر دفاع مقدس نبود نمی توانستیم جنگنده فوق پیشرفته آمریکا را هدف قرار دهیم.

 

وی در ادامه به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره و تاکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را می کنند تا تولید شکل نگیرد و نظام را ضعیف کنند اما باید با تلاش و اتکا به توان داخلی تولید را رونق دهند.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره با افزایش میزان نقدینگی در کشور، گفت: ۲ هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد که باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد، مردم نباید نا امید شوند، آنها با مطالبه گری باید از مسئولان حل مشکلات کشور را بخواهند.

 

آیت الله جنتی افزود: همین موشک‌هایی که امروز دشمن را ترسانده و پهپاد آنان را هدف قرار می‌دهد از  دوران دفاع مقدس به دست ما رسیده و ما را توانمند ساخته است. 

 

وی با بیان اینکه پولدارها و پولخوارها و غارتگرها در داخل و خارج تلاش می کنند تا مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مردم به  نظام آسیب بزنند و به عنوان عاملی در جهت تحقق اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرند اما امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم ولی جای این سیاست در ایران امروز، خالی است. 

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی نمی خواهند این امر تحقق یابد تا جایی که سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار به جیب دلالان ریخته شده است و اروپایی ها نیز وعده سر خرمن به ما می دهند و کمکی به ما نمی کنند. 

 

آیت الله جنتی تصریح کرد: اما مردم نباید بی تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه گر باشند چرا که اگر ایستادند و مطالبه گری کردند دیگران مجبور می شوند به حرفشان گوش دهند، هرچند که بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم.

 

وی اظهار داشت: ما برای روزی کار می کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم. 

 

افراد نادان و غافل به فکر این هستند که در شرایط فشار مذاکره کنند

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیاست فشار حداکثری دشمن، گفت: فشار حداکثری به دنبال تسلیم ماست و برخی افراد نادان و غافل هم به فکر این هستند که مذاکره کنند، درحالی که آن‌ها هم همین را می‌خواهند.

 

وی افزود: مذاکره از نظر آمریکایی‌ها  یعنی هرچه آن‌ها می‌گویند قبول کنیم. آن‌ها قدم به قدم جلو می‌آیند و به موشکی و حضور ایران در منطقه می‌رسند.

 

خط قرمز شورای نگهبان استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: خط قرمز ما استفاده از پول‌های کثیف برای رسیدن به قدرت است. یعنی حاکمیت پول و ثروت؛ ثروت برای قدرت و قدرت برای ثروت.

 

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: تا جایی که بتوانیم و خدا کمک کند نمی‌نداریم کسی با پول کثیف وارد قدرت شود. کسی هم توقع نداشته باشد افراد واجد شرایط را رد کنیم یا کسی که شرایط ندارد را تایید کنیم.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد، گفت: از نظر شورای نگهبان، راه برای کسانی که اسلام، ولایت‌فقیه و قانون را قبول دارند، باز است، امّا برای دارندگان قدرت و ثروت، راه بسته است.

 

رئیس مجلس خبرگان، اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رونق اربعین هرسال بیشتر می‌شود و نه‌تنها از شهرهای مختلف ایران بلکه از کشورهای دیگر هم در اربعین حضور پیدا می‌کنند.

 

به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم

 

آیت‌الله جنتی با انتقاد از مدیریت اجرایی کشور گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

 

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه دفاع مقدس پیرامون فرهنگ عاشورا شکل گرفت و رزمندگان ما اسلام را زنده کردند، خاطرنشان کرد: مردم ایران در ابتدای نهضت در مقابل دشمن خود که برای حذف انقلاب اسلامی ایستاده بود، مقاومت کرد.

 

وی ادامه داد: خدا از ما خواسته است با دشمن بجنگیم، هرچند ما به دنبال جنگ نبودیم و نمی‌خواستیم از آن طرف هم کسی کشته شود چون مسلمانان را به جنگ آورده بودند.

 

آیت‌الله جنتی درس دفاع مقدس را خداشناسی دانست و گفت: دشمن مطمئن بود ظرف یک‌ماه انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت اما خدا راضی به این کار نشد که انقلاب به دست اشقیای بعثی شکست بخورد.

 

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دفاع مقدس درس مقاومت به دنیا داد، تصریح کرد: مقاومت از ابتدای تاریخ و در دوران همه انبیا بوده است.

 

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر جنگ هشت ساله نبود ما به این زودی قدرت نظامی پیدا نمی‌کردیم. این جنگ، اسحله سازی را به ما یاد داد و موشک‌هایی که دشمن از آن وحشت دارد و تکنولوژی پهپاد را به ما داد انقلاب اسلامی قدرت گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: