صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۰۷
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 10
کد خبر: ۲۳۲۱۶۸

وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بنیاد فارابی ساخت فیلمی با موضوع «حکیم نظامی» را در دستور کار دارند که امیدواریم مراحل پیش‌تولید آن سال آینده تمام شود و وارد مرحله تولید شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه - ۲۱ اسفند- در حاشیه سومین آیین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حفظ و حراست از مفاخر فرهنگی کشور اظهار داشت: از ابتدای دولت مردمی سیاست روشنی را در زمینه تجلیل مفاخر و مشاهیر بزرگ فرهنگی ایران آغاز کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هفته بزرگداشت حکیم نظامی اظهار داشت: در خیلی از کشور‌های جهان رایزنی‌های فرهنگی همزمان این همایش را برگزار کردند، امسال هندوستان برای حکیم نظامی برنامه مستقل گرفته است و تاجیکستان هم به همین نحو برنامه‌ای را برگزار کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: فارغ از این که این مفاخر بزرگ کجا به دنیا آمده اند و کجا از دنیا رفته اند مهم روح حاکم بر آثارشان و نگاه متعالی آن‌ها است که همه این‌ها متعلق به ایران بزرگ فرهنگی است.

وزیر فرهنگ با بیان این که بزرگداشت حکیم نظامی برای سال سوم است که برگزار می‌شود، گفت: ایران فرهنگی مان را با مرز‌های سیاسی که امروز شکل گرفته است به گذشته تسری نمی‌دهیم. از بخارا و سمرقند و بلخ تا غرب آسیا و چین و هندوستان همگی حوزه فرهنگی و تمدنی ایران عزیز است و ما این‌ها را میراث مشترک فرهنگی همه منطقه می‌دانیم و متعلق به ایران فرهنگی و منطقه ماست. / ایرنا

نظر شما