صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 12
کد خبر: ۲۳۲۴۴۴

جزئيات برنامه‌ پنجشنبه آخر سال بهشت‌زهرا(س)

پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ اسفند از سحرگاه پنجشنبه(۴صبح) تا پایان جمعه درهای بهشت زهرا باز خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر. جواد تاجیک مدیر عامل بهشت زهرا امروز ٢١ اسفند ١۴٠٢ در نشست خبری در خصوص برنامه های بهشت زهرا گفت: پنج شنبه و جمعه آخر سال بر اساس یک رسم قدیمی مردم به سر مزار می روند و یاد درگذشتگان را زنده می کنند، امسال هم ما میزبان مردم در این روز هستیم.وی در خصوص اقدامات بهشت زهرا در پنج شنبه و جمعه آخر سال و تحویل سال نو گفت: تمهیداتی اندیشیده و جلساتی در این زمینه برگزار شده و نتیجه این شد سازماندهی گسترده از نیروی انسانی در این روزها مستقر و خدماتی را ارایه کنند.

 

تاجیک با بیان اینکه از سحرگاه پنج شنبه تا پایان روز جمعه درهای بهشت زهرا باز است، گفت: به این ترتیب سفر توزیع می شود و از فضای شب هم برای زیارت استفاده کنند.وی بیان کرد: تمام امکانات بسیج شده تا در این ایام بهترین خدمت رسانی انجام شود.مدیرعامل بهشت زهرا اضافه کرد: زمان حضور مردم امسال به دلیل همزمانی با ماه مبارک متفاوت است پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۴ اسفند از سحرگاه پنجشنبه(۴صبح) تا پایان جمعه درها باز خواهد بود .

 

به گفته وی، مجموعه بهشت زهرا هم امکانات خود را بسیج می‌کند تا دو روز شبانه روزی خدمت رسانی کنند، در واقع از شب تا صبح در خدمت مردم هستیم.وی به زمان سال تحویل اشاره کرد و گفت: چون زمان سال تحویل شش و نیم صبح است و مردم تمایل دارند در آرامستان باشند، روز سال تحویل از چهار صبح (سحرگاه) درها را باز می‌کنیم.وی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: هرشب از ۲۲ تا ۳ بامداد صرفا درب بهشت زهرا برای گلزار شهدا باز است.


تاجیک گفت : سال گذشته بیشترین جمعیت و استقبال پس از حرم امام رضا در شبهای قدر متعلق به بهشت زهرا بود،امسال هم در شبهای قدر در خدمت مردم هستیم البته شب قدر از سوی بهشت زهرا برنامه مستقل نداریم.به گفته تاجیک، مجموعه تاکسیرانی ۵٠ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی در ایستگاه حرم امام و کهریزک مستقر خواهد کرد تا به صورت مستمر در روز پنجشنبه و جمعه ارائه خدمت کنند، خدمات رسانی از صبح تا شب رایگان خواهد بود. مترو هم یک ساعت اولین ورود مسافر را به سمت حرم زودترآغاز خواهد کرد یعنی ۵:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ خدمات رسانی مترو دایر است.


مدیر عامل بهشت زهرا گفت: مجموعه بهشت زهرا هم ۱۵ دستگاه خودرو برقی دارد که در ایستگاه مترو حرم مستقر و تا انتهای بلوار سلام امام هستند. مجموعه های امدادی اورژانس با ١٠ دستگاه خودرو امبولانس و موتور لانس و اتوبوس امبولانس مستقر خواهند کرد و هلال احمر، آتش نشانی با ١۵ دستگاه مستقر خواهند شد.

 

به گفته تاجیک، چند اتفاق برای زیارت راحت شهروندان اتفاق می افتد از جمله اینکه گشت‌های اجتماعی ویژه خواهند بود و حضور متکدیان جمع آوری خواهند شد چرا که دستور قضایی صادر شده است.تاجیک ادامه داد: ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ شماره فوریت‌های بهشت زهرا(س) است و ما به محدوده جغرافیایی خود خدمت رسانی میکنیم، همچنین نقشه هایی را برای اینکه در اختیار زائران قرار گیرد تهیه شده و این مهم برای دستیابی سریع به مقصد کمک کننده است. این نقشه ها در معابر و مسیرهای اصلی و در ایستگاههای از من بپرس ارائه می شود.

 

به گفته تاجیک، پمپ بنزین سیار مستقر خواهد شد و از سویی ساماندهی گلفروشها در دربهای اصلی انجام می شود.وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تدفین در روزهای پنج شنبه و جمعه آخر سال برگزار می شود؟ گفت: تدفین در پنجشنبه و جمعه اخر سال خواهیم داشت اما توصیه ما این است که مردم مراسم سوم، هفتم و چهلم و .... را برگزار نکنند.تاجیک در خصوص آمار ورود خودرو در پنج شنبه جمعه آخر سال ١۴٠١ گفت: سال گذشته پنجشنبه ١٠٠ هزار خودرو و جمعه ٨٠ هزار خودرو وارد بهشت زهرا شد اما امسال پیش بینی میکنیم به دلیل توزیع زمان، حتما حضور از سال گذشته بیشتر خواهد بود.


وی درباره فضای جدید آرامستان تهران گفت: شورای شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ مصوبه ای را مطرح و به شهرداری ابلاغ کرد که پابرجاست، شهرداری ملزم به نقطه یابی تملک و احداث ارامستان جدید است، به همین منظور نقطه به نقطه آن مطالعه و پیشنهادات بررسی شده اما عمده آنها به دلایلی رد شد.وی افزود:مطالعه تجدید شده برای همین به قطعیت نمیتوان محلی را قید کرد، الان در یک نقطه در آستانه تملک هستیم و هزار و هشتصد هکتار برای پنجاه سال آینده نیاز مندیم./ فارس

نظر شما