صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 25
کد خبر: ۲۳۳۰۱

منظور ربیعی از تغییرات جزئی در برجام چه بود؟

سخنگوی دولت امروز در جمع خبرنگاران از تغییرات محدود احتمالی در برجام سخن به میان آورده بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت.

 

بیان یک جمله اما حساسیت رسانه های داخلی و منطقه ای را برانگیخت ربیعی در جایی از اظهاراتش می گوید: "اگر تحریم‌ها متوقف شود و آنها به شرایط معاهده برگردند امکان صحبت و گفت و گو هم هست"، وی اظهارداشت: "حتی برای اطمینان بخشی بیشتر و بن بست شکنی رئیس جمهوری در آنجا پیشنهادی خواهند داشتند که بتوانیم در دل خود برجام تغییری کوچکی بدهیم که این بن‌بست‌شکنی هم حاصل شود. ولی شرط همه اینها این است که آنها به جایی که بودند برگردند."

 

همین امر موجب ایجاد ابهام هایی نزد اهالی رسانه شد. از همین رو دفتر سخنگوی دولت در اصلاحیه ای در خصوص صحبت‌های علی ربیعی در باره تغییرات جزئی در برجام در حاشیه جلسه هیات دولت توضیحاتی ارائه کرد.

 

دفتر سخنگوی دولت روز چهارشنبه در این اصلاحیه عنوان داشت: منظور علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از طرح پیشنهادی مبنی بر تغییرات جزیی در دل برجام ناظر به تصویب زودتر پروتکل الحاقی در مجلس شورای اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در برجام سال ۲۰۲۳ تعیین شده، به شرط آنکه آمریکا هم برجام را به همراه لغو همه تحریم‌ها در کنگره به تصویب برساند.

 

پیشتر محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در همین مورد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: شنیده‌ها از این امر حکایت دارد که دولت در جریان مذاکرات خود با طرف‌های غربی به دنبال  ایجاد تغییراتی در متن برجام است.

 

وی افزود: این تغییرات مربوط به تاریخ‌های ذکر شده برای انجام تعهدات است و افزایش زمان اجرای تعهدات و محدودیت‌های ایران در جریان تغییر برجام مدنظر است.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: همچنین شنیده‌ها از این امر حکایت دارد که دولت پذیرفته است در قبال رفع تحریم‌ها، پروتکل الحاقی را تصویب کند که البته در این باره باید بگویم رای مجلس درباره اجرای پروتکل الحاقی تعیین‌کننده است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: